Ъпгрейдване на рамка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Нед Сеп 15, 2013 5:17 pm

Здравейте,
Зная,че освен рамката всичко друго е консуматив и при повреда подлежи на ъпгрейд.
Интересува ме велосипеда с тази рамка струва ли си да се ъпгрейдва след повреда на нещо по ходовата част?
Въпросът ми е принципен -за сега нищо още не се е повредило.
Този тип рамки удачни ли са или са?Велосипеда се кара само по асфалт.

С уважение.
Прикачени файлове
Untitled-6.jpg
Untitled-6.jpg (397.83 KiB) Прегледано 2928 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот did » Нед Сеп 15, 2013 7:09 pm

веднага я предай в близката железария, ако искаш да изпиташ удоволствие от колоезденето.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Нед Сеп 15, 2013 8:48 pm

did написа:веднага я предай в близката железария, ако искаш да изпиташ удоволствие от колоезденето.

Какво би ми предложил?Нещо такова като на снимката?
Или нещо друго?
Знам,че за голяма част от вас велосипед под 1000 лева си е боклук отвсякъде,но има и друга част,която не може да си позволи такава инвестиция.
Прикачени файлове
Untitled-7.jpg
Untitled-7.jpg (380.83 KiB) Прегледано 2722 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот marsa » Нед Сеп 15, 2013 9:02 pm

Остави цената настрана. Ако търсиш велосипед за града и пътища с настилка и бюджетът е ограничен, се насочи към максимално проста конструкция без излишни завъртулки. От двете снимки втората (Хакер-а) е по-добрия избор.

Добре е да си поправиш въпроса, защото имам усещането че ти предстои закупуване на велосипед, който смяташ да ползваш ежедневно максимално време за придвижване и търсиш максимално надежден такъв в най-ниския ценови клас.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Нед Сеп 15, 2013 9:17 pm

marsa написа:Остави цената настрана. Ако търсиш велосипед за града и пътища с настилка и бюджетът е ограничен, се насочи към максимално проста конструкция без излишни завъртулки. От двете снимки втората (Хакер-а) е по-добрия избор.

Добре е да си поправиш въпроса, защото имам усещането че ти предстои закупуване на велосипед, който смяташ да ползваш ежедневно максимално време за придвижване и търсиш максимално надежден такъв в най-ниския ценови клас.

Смятам да го използвам за поддържане на форма -каране по 1-2 часа дневно ,както и за придвижване,но предимно за поддържане на форма/мъж на възраст съм,ако това има значение/.В продавалника има обяви на различни западни велосипеди с какви ли не имена като марки,но нещо съм скептичен към тях,макар,че виждам и доста отлично изглеждащи екземпляри.
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот V.Georgiev » Пон Сеп 16, 2013 11:17 am

Ако отидеш до вело магазин уж да ги ъпгрейдваш винаги ще те върнат с думите "Колелото не е от висок клас, няма смисъл да се харчите толкова за него"! от опит ти го казвам! :D
Просто си го подържай, като се счупи му слагай същите евтини чарколи! :) :agree:
Изображение
Аватар
V.Georgiev
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 11, 2013 9:19 am
Местоположение: София/Димитровград

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Пон Сеп 16, 2013 6:26 pm

21 скорости, амортисьорна вилка и оборот - Сънтур, амортисьорно колче на седалката. 28 цола - 255 пари.
Прикачени файлове
Untitled-8.jpg
Untitled-8.jpg (377.06 KiB) Прегледано 2649 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Пон Сеп 16, 2013 6:32 pm

Или:
Велосипедът е в идеално състояние с всички оригинални детаили. Монтажът е шимано Асера. Екстремна вилка и гуми. Алуминиева рамка. 12 килограма.
Прикачени файлове
Untitled-9.jpg
Untitled-9.jpg (408.23 KiB) Прегледано 2635 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот xcrider » Пон Сеп 16, 2013 6:38 pm

1вото изглежда по-читаво за из града с гладките гуми. Иначе са много подобни.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот Ozzie » Пон Сеп 16, 2013 6:50 pm

ivannik написа:Или:
Велосипедът е в идеално състояние с всички оригинални детаили. Монтажът е шимано Асера. Екстремна вилка и гуми. Алуминиева рамка. 12 килограма.

12 кг. с тези части, ама друг път. :)
Поне килограм и половина е отгоре.
Първото с гладките и тесни гуми ми се струва много по- удачен избор.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Пон Сеп 16, 2013 7:05 pm

И последно:
Лек, удобен и функционален 28-инчов велосипед CONQUEST Performance,
произведен в Германия:
-Алуминиева рамка с овърсайз чело, пълен набор монтажни отвори и изключително устойчиво анодно покритие.
-Олекотен преден амортесьор.
-24 скорости SHIMANO ACERA.
-Венец-касета на шлиц SHIMANO HyperGlide CS-HG50-8, неръждаема.
-Алуминиеви курбели и ос-касета с капсуловани лагери SHIMANO ALIVIO.
-Двустенни алуминиеви капли с неръждаеми спици и алуминиеви главини SHIMANO ALIVIO.
-Алуминиеви V-образни спирачки с алуминиеви лостчета.
-Алуминиева регулируема лапа с вътрешен овърсайз захват.
-Анатомична седалка SELLE ROYAL.
-Ергономични дръжки PROGRIP ErgoRing.
-Алуминиева регулируема степенка.
-Гуми: задна SCHWALBE Marathon Kevlar Guard, предна KENDA Qwick.
-Диодно осветление, отражатели и звънец /не са показани на снимките/.
Прикачени файлове
Untitled-11.jpg
Untitled-11.jpg (358.64 KiB) Прегледано 2660 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот xcrider » Пон Сеп 16, 2013 7:12 pm

Мене първото по ме кефи. :)
Това е на доста години.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот rock » Вто Сеп 17, 2013 1:25 pm

Първото
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот sonscp » Вто Сеп 17, 2013 1:30 pm

Първото :)
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот marsa » Вто Сеп 17, 2013 1:56 pm

Напротив, последното показано е най-добрият избор. На първото единствено рамката му е най-излъскана.

Genesis:
- 7 скорости отзад (главината е несъвместима с по-нови компоненти и не подлежи на никакъв ъпгрейд)
- главини с плътна ос и гайки, което ще е голямо неудобство при смяна на спукана гума, с което неминуемо ще се сблъскаш рано или късно!
- "gripshift" (въртящи) команди за скоростите, възможно най-нисък клас, неудобни и не особено прецизни
- амортисьорно колче за седалката, което е по-скоро пречка при каране и добавя доълнително тегло

Conquest:
+ 8 скорости отзад (глвината е съвместима и с по-съвременни компоненти и може да се надгражда при желание)
+ главини с Quick Release (машинки за бързо освобождаване без инструменти).
+ палцови команди, значително по-удобни за ползване
+ напълно оборудвано за всезезонно ежедневно градско каране: калници, предпазител на веригата, светлини!

Като цяло компонентите по двата са начален клас, но Conquest-а е един клас нагоре.

В случай, че не си от един град с продавача си калкулирай още около 20лв за куриер.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Вто Сеп 17, 2013 3:43 pm

marsa написа:Напротив, последното показано е най-добрият избор. На първото единствено рамката му е най-излъскана.

Genesis:
- 7 скорости отзад (главината е несъвместима с по-нови компоненти и не подлежи на никакъв ъпгрейд)
- главини с плътна ос и гайки, което ще е голямо неудобство при смяна на спукана гума, с което неминуемо ще се сблъскаш рано или късно!
- "gripshift" (въртящи) команди за скоростите, възможно най-нисък клас, неудобни и не особено прецизни
- амортисьорно колче за седалката, което е по-скоро пречка при каране и добавя доълнително тегло

Conquest:
+ 8 скорости отзад (глвината е съвместима и с по-съвременни компоненти и може да се надгражда при желание)
+ главини с Quick Release (машинки за бързо освобождаване без инструменти).
+ палцови команди, значително по-удобни за ползване
+ напълно оборудвано за всезезонно ежедневно градско каране: калници, предпазител на веригата, светлини!

Като цяло компонентите по двата са начален клас, но Conquest-а е един клас нагоре.

В случай, че не си от един град с продавача си калкулирай още около 20лв за куриер.


Здрасти,
Лаик съм и затова ще запитам как разбра,че като е със 7 скорости отзад главината е несъвместима и не може да се ъпгрейдва?
И какво правим сега? :dontknow: Остана драг хакера от вторият ми пост:

Размер на рамката „L” (20”), цвят – червен/сребрист.
Чисто нова седалка SELLE ROYAL Classic Country Man, и рога.
В перфектно състояние и много добре поддържан. За градски условия е идеално.
Характеристики:
■Размер на гумите/каплите: 26” инча
■Скорости: 18, SHIMANO
■Употреба/предназначение: най-вече за употреба в града и туризъм, подходящ и за леки не екстремни офроуд карания
■Рамка: стомана HI-TEN, 1 1/8” челна тръба (oversize)
■Вилка: стомана HI-TEN, 1 1/8” с резба
■Чашки: NECO, 1 1/8” с резба
■Команди: SHIMANO SL-RS35, Revoshift
■Заден дерайльор: SHIMANO RD-TX31
■Преден дерайльор: SHIMANO FD-TZ31
■Задни венци: SHIMANO MF-TZ20, 6 бр., 14-28 зъба
■Верига: KMC Z30
■Курбели: стомана, 3 венеца - 24/34/42 зъба
■Средно движение: обикновено, 119 мм
■Спирачки: V-образни, C-Star, алуминиеви
■Предна главина: Formula FM-21, алуминиева
■Задна главина: Formula FM-32, алуминиева
■Шини: Mach1 EXE, двустенни, алуминиеви
■Кормилно колче: стоманено с регулируема височина
■Кормило: Kalin 600 мм, тип чайка, стомана
■Колче за седло: стомана, Kalin 28.6 x 300 мм, реглаж на височината без инструменти
Прикачени файлове
Untitled-7.jpg
Untitled-7.jpg (380.83 KiB) Прегледано 2461 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот Rayko » Вто Сеп 17, 2013 4:08 pm

Не е от голямо значение дали венците са седмица или осмица. От съществено значение е начина на захват към главината - на резба или на шлиц.
От снимката на Дженезис-а се разбира, че задната главина е на резба, а всички съвременни такива са нисък клас, венците също.
о879 зз 4о з6
Аватар
Rayko
 
Мнения: 462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Яну 15, 2009 3:11 pm
Местоположение: У центъра на Вселената

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот marsa » Вто Сеп 17, 2013 4:15 pm

Има два стандартни начина за захващане на задните венци към главината - единият е с резба - венците заедно със свободното движение се пристягат към главината, другият е с шлиц - венците се нанизват на шлица и се притягат с пръстен "болт". Тук се забелязват разлики между двете: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... son-en.svg

Първият вариант е популярен сред наистина най-евтините велосипеди, грубо казано до около 200лв магазинска цена. Евтините главини на резба имат един голям недостатък - лагерите не са разположени симетрично, а десният е по-навътре, което не разпределя тежестта равномерно, а това води до проблеми (особено при по-интензивна употреба). Главините на резба нямат този проблем.

Венците на резба са 5, 6, или 7, срещат се и 8, но са рядкост. Венците на шлиц са от 7 нагоре, като шлица за 7 и този над 7 е с различна дължина. С други думи ако скоростите отзад са 7: или главината е възможно най-нискокачествена, или е следващата стъпка в технологията (шлиц), но не позволява преминаване към по-съвременна система (8/9 предавки).

Относно избора на резервни части - венци на резба се продават и няма да изчезнат защото са масов сегмент заради ниската цена, но няма почти никакъв избор от разнообразие. Венци 7 на шлиц почти няма, изборът също е малък. Изборът на 8/9 скоростни венци е най-голям.

Ако се разгледат цените на пазара - частите за обикновени колелета тип "главина на резба, 6-7 венеца" са най-евтини, но може да се окаже че велото ще се нуждае от много повече части и поддръжка, затова и те насочих към малко по-съвременната сглобка.

Малък коментар и за Хакера: Не знам каква е цената му, вероятно е най-евтин. Като компоненти отново е на най-ниското възможно ниво - Shimano Tourney + "безименно" Shimano, въртящи команди на скоростите и т.н. По Хакера има най-много стоманени компоненти от показаните (мисля е и стоманена рамка), това увеличава теглото. Главините пак са на гайки (неудобство), очевидно с венци на резба. Единственото, което може да се разглежда като предимство е твърдата вилка, зависи от гледната точка, къде ще караш и т.н.

Въобще приеми, че от посочените Conquest-а е най-съвременна и подходяща сглобка, нищо че в нечии очи изглежда малко неугледен.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Вто Сеп 17, 2013 4:26 pm

Виждам,че всички искате да ми помогнете да не се набутам-давате съвети,изтъквате недостатъци.Благодаря Ви за това ,но след всичко казано съм тотално объркан.Наясно съм,че добро качество за малко пари няма.Затова май ще взема някой боклук за стотина лева - качествените са ми финансово недостижими.
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Сря Сеп 18, 2013 7:45 pm

Здравейте,
Струва ли си да се купи този велосипед?

Алуминиева рамка
28 цола
дерайльори - шимано деоре LX
24 скорости
касета на шлици
палцови команди
ви-брейк спирачки
размер на рамката - 50 см
леки забележки по боята
цена 170 лева
Прикачени файлове
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (432.37 KiB) Прегледано 2525 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот jungleraver » Чет Сеп 19, 2013 7:36 am

Ами много зависи дали си струва от това какво му е състоянието (не козметичното) на лагери, венци, движения, конуси, дерайльори, комнди и т.н. движещи се части. За толкова пари лично аз бих си взел нещо с хром-молибденова рамка - ако си от Сф мога да ти дам да врътнеш кръгче с мойто градско и ако ти допадне да знаеш какво да търсиш
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Чет Сеп 19, 2013 2:44 pm

jungleraver написа:Ами много зависи дали си струва от това какво му е състоянието (не козметичното) на лагери, венци, движения, конуси, дерайльори, комнди и т.н. движещи се части. За толкова пари лично аз бих си взел нещо с хром-молибденова рамка - ако си от Сф мога да ти дам да врътнеш кръгче с мойто градско и ако ти допадне да знаеш какво да търсиш

За съжаление не съм от София.
Но купуването на лек автомобил ,велосипед или нещо друго втора ръка си е чист късмет.Винаги трябва да се има едно на ум и да се приготви известна сума за ремонти,които неминуемо ще възникнат.
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот fiderota » Чет Сеп 19, 2013 4:16 pm

Колега насочи ли се вече към някой от тези 7 велосипеда или продължава търсенето :)
Взимай някой, че наближава зима и трябва да се кара ;)
Мразя насрещен вятър.
Аватар
fiderota
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 8:07 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Пет Сеп 20, 2013 10:34 am

fiderota написа:Колега насочи ли се вече към някой от тези 7 велосипеда или продължава търсенето :)
Взимай някой, че наближава зима и трябва да се кара ;)

Да,насочих се към това:
алуминиева рамка
алуминиеви капли
28 цола
24 скорости на шлици
шимано деоре
предна дискова спирачка
задна ви-брейк
преден амортисьор
Прикачени файлове
Untitled-3-.jpg
Untitled-3-.jpg (297.13 KiB) Прегледано 2457 пъти
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivcho3 » Пет Сеп 20, 2013 12:52 pm

Бягай далеч от "Хакера". Не коментирам дали предлаганата цена е приемлива, или не, но по него почти всичко е стомана, да не обидя някой с такова колело, то е "нееластично" (трудно) за каране, най- добре се усеща при изкачване на по- дълги баири, второ задния дерайльор шимано tourney дори не е куча марка, а меко казано абсолютно неприемливо за каране, ако не е едно кръгче в парка за ден на една скорост. Лично на предишния ми Драг със същия декланшор, прескачаше веригата и при най- прецизен реглаж. Трето командите с врътките са продължение на гриповете и като настъпиш на педалите много често с усукването на китката прещраква и командата, много неприятно се получава да превключиш на скорост при изпъната верига. Останалото е обяснено от marsa, лично неговото мнение според мен е най- правилно. "Хакера" не подлежи на ъпгрейд, отзад е с венец- касета в един блок на резба, предполагам 7 скорости или по- малко, не знам дали може да се монтира по- добър съвместим с разстоянието между зъбчатките обтегач от шимано tourney.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот ivannik » Пет Сеп 20, 2013 1:41 pm

ivcho3 написа:Бягай далеч от "Хакера". Не коментирам дали предлаганата цена е приемлива, или не, но по него почти всичко е стомана, да не обидя някой с такова колело, то е "нееластично" (трудно) за каране, най- добре се усеща при изкачване на по- дълги баири, второ задния дерайльор шимано tourney дори не е куча марка, а меко казано абсолютно неприемливо за каране, ако не е едно кръгче в парка за ден на една скорост. Лично на предишния ми Драг със същия декланшор, прескачаше веригата и при най- прецизен реглаж. Трето командите с врътките са продължение на гриповете и като настъпиш на педалите много често с усукването на китката прещраква и командата, много неприятно се получава да превключиш на скорост при изпъната верига. Останалото е обяснено от marsa, лично неговото мнение според мен е най- правилно. "Хакера" не подлежи на ъпгрейд, отзад е с венец- касета в един блок на резба, предполагам 7 скорости или по- малко, не знам дали може да се монтира по- добър съвместим с разстоянието между зъбчатките обтегач от шимано tourney.


В поста преди твоят съм написал към какво съм се насочил. :)
Хакера отпадна,поради причините посочени от тебе и от марса. :nono:
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Ъпгрейдване на рамка

Мнениеот jungleraver » Съб Сеп 21, 2013 10:52 am

Здравей,
Не обърнах внимание от къде си(разбрах че не си от Сф), но това последното колело специално за столицата не мисля че става....за Австрия с прекрасните и велоалеи е ОК, ама за нашите улици тип "кербала", слизане и качване бордюри по 100 пъти аз лично не бих го карал. Дизайна също не ми допада, предния амортесьор също, 28-те цола също са ми твърде шосеен размер. След години каране си взех за градско колело една класика от 95-та - покри ми изискванията на 100% - пълен твърдак, супер лека, double butted cr-mo неразрушима рамка, монтаж ЛХ, още като я взех я профилактирах изцяло, мигрирах към v-brake, смених гриповете, педалите и сложих гуми, които са ми удобни - schwalbe table top - сравнително леки, доста бързи на твърдо, стават за лек офроуд, имат предостатъчно голям балон за да не ти изпаднат зъбите от бордюри и павета поради твърдата рамка и вилка. До сега не съм карал колело, което да ми е по-удобно за каране в МОЯ град за МОЯ начин на каране, така че помисли си как и къде най-често караш, за да не се окаже неподходящ избора.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта