Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот vpravov » Чет Окт 03, 2013 7:06 pm

ivannik написа:http://prodavalnik.com/prodavam-kuwahar ... -i31892891

Е това си е сериозен повод за такава "зимна" тема... :D :lol:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот bio » Пет Окт 04, 2013 5:11 am

@ivannik
човека е снимал лепенките "4130" и "Tange", рамката и вилката изглеждат добре. нищо повече не мога да кажа, все пак това е градско колело .... което е продадено.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот ivannik » Пет Окт 04, 2013 8:07 am

bio написа:@ivannik
човека е снимал лепенките "4130" и "Tange", рамката и вилката изглеждат добре. нищо повече не мога да кажа, все пак това е градско колело .... което е продадено.

Да,продадено...
На мене.
Аватар
ivannik
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1080
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 6:05 pm

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот Brave » Пет Окт 04, 2013 8:17 am

Честито!
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот ivcho3 » Пет Окт 04, 2013 8:34 am

И така, вместо да има спор какво е хром- молибденова стомана и просто стомана, можеше да се провери в гугъла. От обща култура се знае, че легиращите елементи в стоманата като хром, никел, молибден и т.н. се добавят в малки количества, примерно хромът от под 1% до над 12%, за да се подобрит качествата на стоманата, като якост на опън и усукване, защита от корозия и т.н. Легираните стомани могат за се заваряват също както и обикновените, условието е единствено ниското съдържание на въглерод. Хромът, добавен в количество под 12% подобрява якостта, но стоманата въпреки това може да ръждяса, макар и по- бавно. Поради подобрените свойства на легираните стомани, тръбите от които са изработва рамката са с по- тънки стени, което намалява малко от теглото.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот ivcho3 » Пет Окт 04, 2013 9:31 am

mariko написа:А на мен пък ми е интересно да видя рамка за велосипед, сглобена на муфи :magnify:

Значение на думата муфа- приспособление за съединяване на цилиндрични части, например тръби. Стига да го тълкувам правилно, от тази година карам велосипед, 26 години след като направих зверска катастрофа с тогавашния ми бегач, тип сбирщайн, модел отпреди 35 години, та рамката му беше от алуминиеви тръби, които влизат в муфи. Навремето не се купуваше цяла рамка, а само тръби, които влизат в муфи. Съжалявам че не му направих снимка.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот msniki » Нед Окт 06, 2013 5:37 pm

did написа:
ivannik написа:Ако нямаше тъпаци като мене,как щяха да изпъкнат умници като тебе? :dontknow:

Да знаеш, че хорм-молибден всъщност е вид стомана, не е признак за особен интелект, а елементарна обща култура. То е като магнезиевите неща, които всъщност са алуминиеви. Пък онова за муфите си е признак за нещо, ама няма да казвам какво.

извинявам се за офтопика
Но магнезиевите неща са всъщност алуминиеви ?
Е това е нещо ново за мен.
Някой може ли да обясни ?
Или Did просто се "бъзика".
Сериозно питам понеже ми стана любопитно.
Пак сорри за оффтопик-а.
:offtopic:
Последна промяна msniki на Нед Окт 06, 2013 6:01 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот did » Нед Окт 06, 2013 5:43 pm

Не се "бъзикам". Никога не го правя. Има 100000000 вида алуминиеви сплави. Това, дето му казвате "магнезиево", всъщност си е алуминиево с мъъъъъъъничко магнезий. Чистият магнезий при досег с кислород прави така: http://www.youtube.com/watch?v=WNyn43-37kE
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот PtD » Нед Окт 06, 2013 8:47 pm

Магнезиевите компоненти са от магнезий точно толкова, колкото и хром-молибденовите са от хром и молибден. :8D:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот Brave » Сря Окт 09, 2013 3:55 pm

did, PtD - не сте прави. Че има алуминиеви сплави с "мъъъничко" магнезии, има, но също така основно за отливки се ползват и сплави с осоновен елемент магнезий. И did - в грешка си, магнезият няма проблем в контакта с кислорода във въздуха, поне при нормални условия, защото се пасивира със слой MgO, а проблема е, че е силно запалим, но все пак трябва да достигне температура от 635 градуса C за да пламне с позначтия ослепителен пламък. Всъшност когато не е на прах или тънки лентички, изобщо не е толкова лесно да бъде запален, защото провежда добре топлината. Ето едно видео как се пали плътен блок магнезий. http://www.youtube.com/watch?v=mLt0cToM_vw.Трики частта е, че температурата на топене на магнезия е над 635 гр. C и е сложен процес леенето му. Има и сплави с 2% калции, които са и по-трудно запалими, защото по-реактивния калции образува защитен слой при нагряване и така увеличава температурата на запалване с около 200-300 гр. Вече има магнезиеви сплави, разработени специално за блокове на състезателни ДВГ, от години магнезий се ползва за определени части в самолетостроенето. Просто въпреки трудностите при изливането на части от магнезий, както и при последващата обработка, която трябва да става в среда без кислород, не е лесно да се пренебрегне, че плътността на магнезиевите сплави се върти около 1800 kg/m3, при положение, че за алуминиевите сплави е около 2700.

Разбира се, производителите на вилки не казват коя точно сплав на магнезий ползват за вилките си, но ако някой има парче от строшени ботуши, които се рекламират като магнезиеви, се наемам да им измеря плътността и поне да знаем, дали са Mg сплав или Al сплав.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот PtD » Сря Окт 09, 2013 4:10 pm

:agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Как да различа хром-молибденова рамка от стоманена

Мнениеот bigjoe » Сря Окт 09, 2013 9:23 pm

Темата ви стана интересна и затова питах един приятел инженер-металург как може да се разпознае ChrMo стоманата. Той ми каза, че на око е почти невъзможно, за анализ на химическия състав трябва материала да е в състояние на стопилка, а щом има молибден това са 2200 и не знам си колко градуса. Стоманата можела да се отличи, като се тестват механичните и свойства, но това за рамка на колело е неприемливо т.е. може да се направи веднъж докато рамката е в нормалното си състояние :) Той ми спомена между другото, че в Кремиковци са се правели безшевни тръби с дебелина на стената 0.1мм !!!, всъщност провели са се едни от най - добрите тръби в Европа. Сега такива има в Чехия и на още няколко места в Европа. Това дето стоманата се заварявала, пък молибдена не, ми е много странно - може ли да направиш козунак и да го изядеш, без да изядеш яйцата, които са в него !?
За магнезия не знам защо е толкова чудно, че се ползва като основен компонент в сплави, най малкото има магнезиеви рамки за колела и магнезиеви шини за капли - http://www.paketabike.com/. Преди врем бях чел за автомобилните джанти - там магнезия навлиза в спорта много отдавна - да не излъжа ама някъде 50 -те години. Само ще кажа, че няма рамки от скандий, защото и такава глупост съм чел. Най - общо казано скандия добавен към алуминия прави заварките му по - здрави и също може да позволи заваряването на алуминии, който не се заварява или чиито заварки са твърде слаби заради едрозърнестата структура на материала.
По въпроса, кой умен кой глупак, имаше една приказка, че като питаш си глупак за 5 минути, иначе си оставаш глупак цял живот. Е тука някой написал нещо грешно, поправили са го, ако си е взел бележка - той печели. Пък не е толкова страшно човек да не знае нещо, по - страшно е когато има някакви знания и си мисли, че знае много, затваря се,трудно приема чуждо мнение и нова информация. Be Open Minded !!! :peace:
bigjoe
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пет Авг 09, 2013 1:18 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта