Темата ви стана интересна и затова питах един приятел инженер-металург как може да се разпознае ChrMo стоманата. Той ми каза, че на око е почти невъзможно, за анализ на химическия състав трябва материала да е в състояние на стопилка, а щом има молибден това са 2200 и не знам си колко градуса. Стоманата можела да се отличи, като се тестват механичните и свойства, но това за рамка на колело е неприемливо т.е. може да се направи веднъж докато рамката е в нормалното си състояние

Той ми спомена между другото, че в Кремиковци са се правели
безшевни тръби с дебелина на стената
0.1мм !!!, всъщност провели са се едни от най - добрите тръби в Европа. Сега такива има в Чехия и на още няколко места в Европа. Това дето стоманата се заварявала, пък молибдена не, ми е много странно - може ли да направиш козунак и да го изядеш, без да изядеш яйцата, които са в него !?
За магнезия не знам защо е толкова чудно, че се ползва като основен компонент в сплави, най малкото има магнезиеви рамки за колела и магнезиеви шини за капли -
http://www.paketabike.com/. Преди врем бях чел за автомобилните джанти - там магнезия навлиза в спорта много отдавна - да не излъжа ама някъде 50 -те години. Само ще кажа, че няма рамки от скандий, защото и такава глупост съм чел. Най - общо казано скандия добавен към алуминия прави заварките му по - здрави и също може да позволи заваряването на алуминии, който не се заварява или чиито заварки са твърде слаби заради едрозърнестата структура на материала.
По въпроса, кой умен кой глупак, имаше една приказка, че като питаш си глупак за 5 минути, иначе си оставаш глупак цял живот. Е тука някой написал нещо грешно, поправили са го, ако си е взел бележка - той печели. Пък не е толкова страшно човек да не знае нещо, по - страшно е когато има някакви знания и си мисли, че знае много, затваря се,трудно приема чуждо мнение и нова информация. Be Open Minded !!!
