Въпрос за височина на средно движение

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за височина на средно движение

Мнениеот ЕColeman » Сря Яну 15, 2014 1:18 am

Имам рамка Sprint Apolon и реших на скоро да видя как ще изглежда ако и сложа твърда вилка.
Купих си oversize твърда вилка, сложих я всичко точно, докато не забелязах въпросната височина между земята и средното движение.
Мерих и излезе с няколко сантиметра по-малка от колкото е задната част там където се монтира каплата.
Въпроса ми е има ли проблем това, че е толкова на ниско рамката?
Ще кача снимка да видите и да ми помогнете ако можете.
Благодаря за отделеното време и моля ви без някакви злонамерени коментари :beer:
Аватар
ЕColeman
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 11:12 am

Re: Въпрос за височина на средно движение

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Сря Яну 15, 2014 2:07 am

Ще е добре да говориш в сантиметри ;)
Имай предвид, че при смяната на вилката, освен височината на средното, променил се е и челния ъгъл. Тези две стойности са от критична важност в планинското колоездене (които в краен случай могат да се преглътнат при градското такова) и влияят силно на стабилността/управлението/клирънса/издържливостта.
Не е зле да споделиш и къде смяташ да караш колелото, пък аз ще замълча дотук - да не се изложа :8D:
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Въпрос за височина на средно движение

Мнениеот marsa » Сря Яну 15, 2014 3:53 pm

Както колегата горе каза "bottom bracket drop" и "head tube angle" варират в по-големи граници според дисциплината и по-малко според конкретния модел рамка.

Drop-а до някъде е определящ за центъра на тежестта, от там и цялостното поведение на байка. От гледна точка на комфорт - по-малък drop е по-добър, но от него и диаметъра на колелетата пряко зависи височината на средното движение. Ако тази височина е прекалено малка, педалите ще опират в терена. При различните дисциплини е подходяща различна височина, логично при шосейното тя е най-малка.

От челният ъгъл до голяма степен зависи поведението при завиване, най-общо казано по-голям ъгъл прави байка по-игрив, а по-малък - по-стабилен, но освен челният ъгъл има значение и офсет-а на вилката (по-голям офсет компенсира в някаква степен по-големият ъгъл).

При шосейното средното е по-ниско, а челната тръба по-изправена спрямо МТБ като цяло. 72-74* челен ъгъл и ~70мм drop са типични за шосейна рамка. При МТБ стойностите са по-малки и докато челният ъгъл може да да е близо до тях, drop-а започва от около два пъти по-малко.

Имай предвид, че масовите МТБ гуми (26x2-2,2'') имат външен диаметър почти еднакъв с шосейните 28'', и ако дропа е 6-7см си ОК и от към височина на средното от земята. Но ако си сложил тесни гуми (1-1,5'') радиуса им ще е с 1-3см по-малък и реално при drop 6-7см ще имаш много малка височина и вероятно проблеми в завои. 26-27см е масовата височина при шосейните рамки, мисля че за градско каране дори с толкова няма да ти е много комфортно, ако не караш само по шосето.

Челният ъгъл може да измериш с подобен ъгломер, а за drop-а и височината на средното е ясно как (линийка), но бъди прецизен.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта