1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот eMcKu » Сря Фев 19, 2014 12:47 am

Bace_kz написа:Много ми е интересно как катерите с 30 11-36, та дори 32 11-42 ? Примерно като тръгнете към хижа Момина скала, стига ли ви 0,70+ ?

Перфектно с 30 - 11 42 и 32 - 11 - 42.
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Сря Фев 19, 2014 10:25 am

30@11-36 иска крака :)
Карах един ден така, но без никакви сериозни продължителни изкачвания. Аз съм свикнал да въртя бързо на ниски предавки и определено ми е малко тегавко, но не и толкова, колкото очаквах. Все пак ще сложа 42 :)
[email protected] е реално вече почти същото като [email protected] и не очаквам осезаема разлика.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Сря Фев 19, 2014 12:17 pm

Ами от 22/36 което беше 0.69, скока до 32/42 0.71 e абсолютно незабележим.

Ето две таблички на предавките, които съм си правил. Първата е отношение, второто е изминати метри на оборот с 26х2.35" гума (от калкулатора на Sheldon Brown).
Screen Shot 2014-02-19 at 12.14.30.png
(63.96 KiB) 276 пъти

Screen Shot 2014-02-19 at 12.14.41.png
(99.83 KiB) 188 пъти
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Сря Фев 19, 2014 12:39 pm

Табличката е много хубава-браво.

Какво да гледаме обаче сухи предавателни числа, колко лесно катерим реално си зависи и от нашето тегло и форма, и от това на колелото, гумите, геометрията.
Не знам даже кому е нужно 22/36, то не се ли седи на едно място така )
Разликата в предавателните числа се компенсира донякъде и от свалянето на тегло на колелото, при мен 600гр. надолу.., което си е доста сериозно олекотяване.
Отзад съм сложил Racing Ralph 2.1 външна с XX Light вътрешна и колелото си върви много добре :D
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Сря Фев 19, 2014 10:45 pm

Аз също реших следващото ми движение за градското колело да е 1x10. Като си изхабя сегашните 3x9 венци, вместо да давам парите за нови 3 предни плочи, задна касета и верига, ще ги дам за нова една синъл спиид плоча, касета, верига, команда и обтегач. Мисля предавките да са предна плоча 32 зъба и касета 11-36.
Та въпросът ми е за обтегача. Кои обтегачи са със заключване ? Всичките ли шимано хт/слх го имат или само някой ? Срам имат ли такъв обтегач също, или да гледам да е шимански ?
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот psixopat » Сря Фев 19, 2014 10:58 pm

При шимано са deore, Slx и Deore xt. Те имат заключване и се водят Shadow + При срам са x7, x9, x0 (водят се Type 2) Повечето смятат шиманските за по-удачни. :agree:

И при Срам и Шимано има дераельори от въпросните серии, които имат и които нямат "заключване" Ако е за градско колело, може и без заключване да минеш, но в противен случай е по-добре да има блокиране на рамото, или така нареченото от теб "заключване" :peace:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Фев 19, 2014 11:07 pm

Извинявай, ама ако ти е за градско колело най-добре си сложи плоча 36, шосейна касета 12-25 и дерайльор късо рамо.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Сря Фев 19, 2014 11:27 pm

То по - скоро не е градско, а шосейно. Тоест може да е и извънградско. Колелото представлява твърда мтб рамка с твърда вилка и 160 мм дискови механични спирачки. Като се сетя как се напъвах по пътя Самоков - София през Железница миналата година със същото това колело ми се иска по - лекичка крайна предавка. :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Фев 19, 2014 11:44 pm

Щом го караш по асфалт ще ти трябва голяма предавка, разбирай дори плоча 36 ще ти малее. От друга страна изкачвания като Железница се катерят с предавателно число около 1,5 нормално. Ама най-добре не я прави тая комбинация 1x за шосейно колело според мен. Сложи си две плочи, шосейна касета и късо рамо.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Фев 20, 2014 10:57 am

marsa написа:Щом го караш по асфалт ще ти трябва голяма предавка, разбирай дори плоча 36 ще ти малее. От друга страна изкачвания като Железница се катерят с предавателно число около 1,5 нормално. Ама най-добре не я прави тая комбинация 1x за шосейно колело според мен. Сложи си две плочи, шосейна касета и късо рамо.

Комбинация 28-42 отпред или 26-40 на лек твърдак, предназначен за асфалт, е най-добре. Особено пък ако е леко колелце, ще хвърчи. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Чет Фев 20, 2014 12:03 pm

Мда, колегите отгоре ми се струват доста прави. :D По-добре карай с 2 венеца отпред, 26-40 с 11-36 касетка ще ти е добре на всякакви терени..каквото ти душа иска.
1х системите са повече за планина, АМ каране и за града, но за шосейно каране не мисля.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Чет Фев 20, 2014 4:39 pm

Направо ме отказахте. А щеше толкова добре теглото да падне под 10 кила с 1x10 предавка. :) Явно ще съм с 2 венеца отпред.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Фев 20, 2014 5:15 pm

http://forums.mtbr.com/general-discussi ... 378-5.html
Интересна тема ... май минаването към автоматично колче и към 1х10 се открояват като топ положителни ъпгрейди на миналата година.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Фев 20, 2014 5:52 pm

MacLeod написа:Направо ме отказахте. А щеше толкова добре теглото да падне под 10 кила с 1x10 предавка. :) Явно ще съм с 2 венеца отпред.

...хехе издребняваш. Сега ще си 10кг и 200гр :D
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот PtD » Чет Фев 20, 2014 8:12 pm

windv написа:
MacLeod написа:Направо ме отказахте. А щеше толкова добре теглото да падне под 10 кила с 1x10 предавка. :) Явно ще съм с 2 венеца отпред.

...хехе издребняваш. Сега ще си 10кг и 200гр :D


Повече, ако се броят дерайльорът, жилата, плочата и командата :D
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Пет Фев 21, 2014 12:23 am

Брех, к'во ми трябваше да се зачитам в тая тема....
xargs написа:Ами от 22/36 което беше 0.69, скока до 32/42 0.71 e абсолютно незабележим.

Аз ли смятам грешно, че ми излза
22/36 - 0,61 а 32/42 - 0,76?
Така, вече разликата е по-осезама.

Всъщност, като се замисля откакто карам нормално колело, вече 22-ката почти не я изпозлвам. Дори по-дълги изкачвания си ги карам на 32/30 и понякога включвам и на 34. А на 22 пускам, само коато наклона се задържи продължително над 21-23%. :) И даже изпитвам някво извратено удоволствие от това да карам на по-тежка предавка.

Та сериозно се убеждавам, че 1х10 система с 32 отпред и 11-42 отзад ще ми върши чудесна работа, наистина свалянето на теглото си е доста и май при първа възможност и аз ще се конвертирам. Само ме притеснява, тъй като каранията ми оикновено включват и доста асфалт до достигане на сътвоетните пътеки, дали 32/11 няма да ми е малко. При 11/32 и гума 29"х2.2/2.25 при каданс 88/90 който ми е комфортен за по равно/леко надолу асфалтово излиза около 36км/ч. Струва ми се леко недостатъчно по принцип, но не е фатално май. Ц-ц-ц тъкмо мсилех, че съм си завършил велосипеда.... :boggled:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот 4getcredo » Пет Фев 21, 2014 10:50 am

EmZo написа:Аз съм пустиняк и съм извратен!


:lol:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Пет Фев 21, 2014 10:14 pm

Стига па ти бре, нема такова нещо. :D

Абе гледам у Хамериканския форум (мтбр) маса народ има проблеми с превключването на скоротсите, влошавало се било. Тук до колкото успях да преглeдам темата мисля, че не видях отзиви. Я кажете тези, които сте с 11-42 касета, някой срещал ли е някакви проблеми, или американците са си сакати и не могат да си настроят системата? :)
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Фев 21, 2014 10:53 pm

ми аз не съм карал с-ма с 9 или 10 скорости, която да превключва по-добре от 8-скоростна такава, колкото си ще да е хай тек цялата тая тарапана с обтегачите, ситемата е анархична вече. Крив монопол на 2 производителя.
...нали уж влезнахме в новата ера, водолей ли беше какво ли, скачахме измерения уаа-ууу, 2014 стана ние венчета се чудим как да добавим из недодяланите касети..:D
ДАЙТЕ ВЕЧЕ СКОРОСТНИТЕ КУТИИИИИИ С НЕВЕРОЯТЕН "РЕЙНДЖ" :spin:

Скоро ще спретнем една всеможеща и могъща работилница пълна с принтери и фрези и приключваме с чакането на някой от чукаси, да ми измисли венче или поредната глупост с висящи вериги и хлопащи и прескачащи системи от миналия век....м да. Добри времена идат. :jump: и сила да си създаваш :kaioken:
ура.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Фев 21, 2014 10:55 pm

EmZo написа:Стига па ти бре, нема такова нещо. :D

Абе гледам у Хамериканския форум (мтбр) маса народ има проблеми с превключването на скоротсите, влошавало се било. Тук до колкото успях да преглeдам темата мисля, че не видях отзиви. Я кажете тези, които сте с 11-42 касета, някой срещал ли е някакви проблеми, или американците са си сакати и не могат да си настроят системата? :)


У немския форум па всичко е цветя и рози ... особено с шимано.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Пет Фев 21, 2014 11:15 pm

Със срамчето (Х7 средно рамо тип 2) превключването е нормално по моите стандарти. Може би ако идвах от шосейка и си следях каданса, щеше да ми прави впечатление, че не е съвсем перфектно.

На стенда не изглеждаха много добре нещата, но при превключване в движение е екстра. Надолу се чува малко повече прихлопване при дупката от 19 към 15. За да не си кривя душата, рядко е, но все пак се случва при превключването към 42 да чуя неприятния звук от трудно превключване.

А за сметката - грешна е малко да :)
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Пон Фев 24, 2014 10:49 pm

marsa написа:Ама най-добре не я прави тая комбинация 1x за шосейно колело според мен. Сложи си две плочи, шосейна касета и късо рамо.


Цццц то, ако можеше да се приложи системата за шосейка ще е идеално. Цело лето си бичим на шосейката с компакт 50/34 и 11-23 отзад и малка плоча не позлвам освен, като не карам. Ако някой измисли Narrow Wide плоча 50 зъба 110 BCD цена нема да има. Тъпото при шосейакта е, че нема как да си свала левата команда, понеже нема с к'во да спирам и за к'во да се държа, та реално шсе свали само нема и 200 грама от малка плоча и преден дерайльор. :D

Ивинявам са за офтопика, не се сърдете анти-шосейки настроените.... :love:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пон Фев 24, 2014 11:26 pm

За командите нямаш проблеми, баце! Слагаш си такъв шифтър от дясно:
http://www.retroshift.com/store/products/shifters/
А от ляво или обикновено шосейно лостче, или ако искаш да си в тон - CX0 модела и си готов.

Намирам плоча 44t най-много, явява се все едно губиш 11-ката с 50t.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот heep » Пет Фев 28, 2014 2:55 pm

Аз само нещо не разбрах, ако може някой да хвърли малко прозрение - 30@11/42 увеличава ли ритането на педалите или не спрямо спускането на 36@11/32. Нещо съвсем се оплетох :dontknow: при окачване VPP

и какво е това "допълнително зъбно колелце на рамката"
:beer:
Аватар
heep
 
Мнения: 523
Рейтинг: 1632
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 1:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Фев 28, 2014 3:18 pm

heep написа:Аз само нещо не разбрах, ако може някой да хвърли малко прозрение - 30@11/42 увеличава ли ритането на педалите или не спрямо спускането на 36@11/32. Нещо съвсем се оплетох :dontknow: при окачване VPP
и какво е това "допълнително зъбно колелце на рамката"



При VPP и подобни с виртуален пивот е сложно :)
Това което бяхме писали касае само сингъл пивоти.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jayblack » Съб Мар 01, 2014 12:58 am

heep написа:Аз само нещо не разбрах, ако може някой да хвърли малко прозрение - 30@11/42 увеличава ли ритането на педалите или не спрямо спускането на 36@11/32. Нещо съвсем се оплетох :dontknow: при окачване VPP

и какво е това "допълнително зъбно колелце на рамката"

При така зададения въпрос, трябва да се вземе под внимание единствено плочата на курбелите. Защото се предполага, че спускаш на най-малкия венец отзад(11t), a той си остава непроменен. Така уравнението става само с едно неизвестно и е лесно да се каже, че ще има промяна, но няма да е драстична. Това са доста генералния заключения, имайки предвид колко различни типове окачвания има. Но все пак, почти никой или никой производител на рамки не ограничава потребителите си в избора на размер плоча/плочи. Ако си човек на числата си има начини как да се изчисли промяната в "ритането"(или така нареченият pedal kick back).
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Нед Мар 02, 2014 2:37 am

Което обаче не значи, че дадена рамка може да е оптимизирана да сработва най-оптимално с точно определена големина плоча. По спомен Ибис бяха направили такова нещо с една от версиите на Моуджото. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот jayblack » Нед Мар 02, 2014 2:59 am

hitar_potar написа:Което обаче не значи, че дадена рамка може да е оптимизирана да сработва най-оптимално с точно определена големина плоча. По спомен Ибис бяха направили такова нещо с една от версиите на Моуджото. :)

Да, Dave Weagle дава препоръчителен размер на предната плоча, за която е оптимизирал antisquat и pedal kickback стойностите, но доколкото съм запознат само той го прави.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Нед Мар 02, 2014 12:32 pm

При мен обаче сметката с най-малкия заден излезна малко крива. С средно рамо Х7 и 32плоча отпред и 42 отзад, при нужната дължина на веригата, на най-малкия заден веригата стои много близко до рамката, а дерайльора почти сгънат и съответно веригата доста се блъска в рамката.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот EmZo » Нед Мар 02, 2014 3:30 pm

Хммм да видим. Поръчах във вторник 42ка GC от WolfTooth. И 34-ка Narrow Wide от Works. Предната вече пътува и се надявам към края на идната седмицата да е при мен и да сглоябвам системата. И дано другата седмица да е читаво времето да се тества. :) 42-ката от WolfTooth по-груби сметки трябва да дойде края март чак. :( Ма то по груби ичисления и тестве 42-ката ще ми трябва относително рядко така или иначе, та до края на март ще съм с 34х11-36. Задния дерайльор не е +, дано няма проблеми.


plameniliev написа::offtopic: @outfaced - ти си късметлия моите отидоха директно в митницата и след като си платих ДДС като поп, чак тогава си ги получих


На кое се е наложило, от кой сайт?

@outfaced
Писах на WolfTooth и ми отговориха, че си попълват коректно митническата декалрация за цялата стойност. Не знам как си успял да минеш метър.
По груби изчисления на 90 доалра данък и мито трябва да са около 40 кинта още :xx(:
Ще видим какво ще излезе, дано мина метър и аз.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта