1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Мар 31, 2014 4:43 pm

Pr3d4t0R написа: Разликата тук със старата ми 2х9 е огромна.


Доколко е по-добра новата комбинация 1х10? Заслужава ли си, ако нямам зор за смяна в момента, да я правя, или не? :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот evin » Вто Апр 01, 2014 4:18 pm

Доста предни плочи и касети смених и при мен най-хармоничната комбинация за моя стил каране е 39 зъба отпред и касета 11-34 зъба, 1х9
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Апр 01, 2014 4:38 pm

hitar_potar написа:
Pr3d4t0R написа: Разликата тук със старата ми 2х9 е огромна.


Доколко е по-добра новата комбинация 1х10? Заслужава ли си, ако нямам зор за смяна в момента, да я правя, или не? :beer:


Дерейльорите ми бяха от 2007 година ХТ и си работеха така все едно сега съм ги сложил на колелото. За мое учудване технологиите наистина са напреднали : - ) Новата clutch система намалява многократно клатенето на веригата и чейнстей протектор се оказва излишен. Усещането за превклюване (чисто субективно) ми допада повече. Нагоре (говоря за наистина стръмен участък) въпреки по-тежката предавка сравнена с 22/34 се катери без да усещам допълнително затруднение, напротив вижда ми се струва по-плавно педалирането - смятам, че спечелено тегло оказва влияние в случая.

Не за малко пари, но за мен си заслужава, като имай предвид, че карам колелото кажи речи само в планината (много рядко асфалт или равни черни пътища), като изкачванията най-често са стръмни, а на спусканията твърдака доволно си подскача : - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот evin » Сря Апр 02, 2014 9:51 am

С какъв водач си и дали веригата опира в него в двете крайни позиции отзад?
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Сря Апр 02, 2014 3:57 pm

[quote="Pr3d4t0R"]quote]
Аз в Русе и около града карам предимно по асфалт и сравнително равни черни пътища. Но ме издразва понякога опирането на веригата в предния дерайльор при някои предавки. В отговор на питанката на @evin - ако нагласиш правилно водача си, веригата не би трябвало да опира в него нито на най-горна предавка, нито на най-долна. :)
Аз откъм превключване едва ли ще усетя подобрение - разполагам с 10-скоростна Срам Х7 команда, но в момента карам с 9-скоростна комбинация Сейнт късо рамо/XTR 970 команда (която с лагера вътре щрака просто прекрасно). Но 2-те плочи с водач за тях и преден дерайльор в някои ситуации все пак не са достатъчно сигурни като 1 плоча с истински водач. Пък и бих се радвал да си поосвободя малко пространство в лявата част на кормилото - че сега лявата команда се бие с дистанционното на Джоплина за надмощие... :D
А относно предавките - аз на прекалено брутални стръмнини предпочитам да изтикам, вместо да въртя като гламав. И си се чудя дали 34т плоча с 36т зъбчатка отзад биха ми били достатъчни, или ще ми трябва някоя 42т-хубост...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот evin » Сря Апр 02, 2014 4:01 pm

Аз съм само с горен водач Shaman Graft, идеално центрован, и в крайните позиции (11-34) имам леко престъргване на веригата във водача - не е страшно, може да се кара, просто е факт, който трябва да се отбележи
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Сря Апр 02, 2014 8:38 pm

Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Сря Апр 02, 2014 11:19 pm

Те се сетиха за още нещо - тяхното е в две разновидности с различни издатини за подвеждане на веригата, съвпадащи с останалите според производителя на касетата (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Апр 03, 2014 9:17 am

...излиза 100лв. Но ме озадачи това:

Q: Can I use the 40t EX Cog with a 36t cassette?
A: We don't recommend using the 40t EX Cog with a 36t cassette. Shift performance will be compromised as the timing will not be correct.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот radeviq » Чет Апр 03, 2014 12:56 pm

40т за 34 касета и 42т за 36 касета. На мен ми изглежда логично. Пък и предимството да се включиш по-късно в играта е че можеш да избегнеш някои от първоначалните проблеми и да доизпипаш нещата. Поне за себе си се убеждавам, че прехода към 1х10 ще го правя поне края на тази или началото на следващата година. Като гледам за няколко месеца колко алтернативи се почвиха и как им пада цената, ще имам реален шанс за под 200 лева да си взема преден NW венец, нова верига и касета + голяма зъбчатка за отзад, че сигурно да остане и пара за някоя бирица.
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Апр 03, 2014 1:34 pm

Чуденката ми е , защото при другите прозиводители няма подобни ограничения, специално за 40з. Според мен ще си действа екстра и с 11-36 касета.
Тая година за 200-300лв, догодина за 200.... плюс минус 100лв за какво ли не изхвърчат ей така при частите за колела. Едва ли някой има желание да знае колко пари е дал през годините за нови части:) важното е да се кара.

При мен системата се допълва постепенно, парите ги ръся на дозички, но последното за което ще ги дам, ако го направя въобще, ще е за преден венец narrow wide тип..
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Апр 03, 2014 3:35 pm

Колкото по реномиран е производителя, толкова повече си пази името от някой сулю, който ще влезне в някой форум и ще му наплюе продукта, понеже не е бил достатъчно кадърен да си го монтира. Затова и при тия 42-венци големите се включват толкова късно в играта и слагат подобни ограничения. Изчакаха да видят колко е голям риска и в какво се състои. Вече видяха, че положението не е толкова страшно, а и пазара расте и започват и те да се включват.
Е13 дават даже нов стоманен дистанциращ болт въпреки че в 99% от случаите такъв не е нужен. Но тях все пак ги притеснява останалия 1% и затова се прежалват да се "набутат" и с един допълнителен болт.
Няма да се учудя, ако зад OneUp седи също някое голямо има в бранша. Просто не иска да си хвърля името в експерименти.
В крайна сметка все тая, важното че клиентите спечелиха :D , а най големите (срам и шимано) малко останаха с пръст в уста.
След като hope и E13 вече са в играта не мисля, че технологията има накъде повече да узрява. За едно DIY решение тя си стана направо перфектна.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Чет Апр 03, 2014 8:58 pm

Не е страшно, естествено. Направо да редят венци до шината, всяко друго gear ratio е аматьорска работа. Важното е, че главините са консуматив!!1!
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Апр 03, 2014 9:22 pm

APD написа:Не е страшно, естествено. Направо да редят венци до шината, всяко друго gear ratio е аматьорска работа. Важното е, че главините са консуматив!!1!

Teб нещо ти убягва от картинката ... предния венец става по-голям също. Или инак казано момента върху задната главина не се променя (по малка сила с по голямо рамо = същия момент) Освен това най голямото напъване обикновено не се случва на най леките предавки. Там то води много бъзро до буксуване.
И главините може да не са консуматив, но фрийхъбовете определено са и не виждам това да влошава с нещо ситуацията.
Между другото малките венчета, които са единични и тънки изяждат много по брутално фрийхъба. Ако въобще имам някакви притеснения в тая връзка е по скоро, че вече по често ще се налага да карам на тях. Но пък мисля на 3-4 сменени касети един сменен фрийхъб се преживява някак.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Пет Апр 04, 2014 6:04 am

Q: Can I use the 40t EX Cog with a 36t cassette?
A: We don't recommend using the 40t EX Cog with a 36t cassette. Shift performance will be compromised as the timing will not be correct.

Това и мен ме озадачи. Все пак в следващият въпрос пише: A 6 tooth jump is the maximum for good shifts. Максимум, е хубаво, защо трябва да е на максимума )

Аз никога няма да си взема зъбчатка с 42 зъба, вижда ми се прекалено. Ако просто правеха касети 11-38/40 щеше всичко да е на 6.

Мдам, аз като направя груба сметка, колко пари съм дал за моето колело като цяло и ме хваща яд, защото за тези пари накуп щях да карам малко по хубаво колело )
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пет Апр 04, 2014 10:02 am

Ииии много 1х10 много нещо :D
Айде от мен 1х9 :eyebrow:

Та след размисли и страсти реших, че няма смисъл да вземам цяла нова 9 скоростна касета с 36t и реших да сложа само 30T NW плоча и да си запазя сегашната 11-34t касета като се оглеждам за 36t венче евентуално да пресадя. А пък след време направо да скачам на 1х10 (или каквото измислят :dontknow: ) за да се възползвам от новите дерайльори със заключване.

И се получи това:
Плоча RaceFace NW 30T
Касета SRAM 11-34 9 скорости
Дерайльор SRAM X9 дълго рамо 9 скорости
Команда SRAM X-7 9 скорости

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За сега един бърз тест в обедната почивка - представи се чудесно: тихо, без проблеми при превключване, без падане на верига. Има още малко за донастройване ама нямах търпение :eyebrow:
thechosen
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1895
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Съб Апр 05, 2014 8:50 pm

thechosen,
честито за системата.
Имам опасения, че ще ти дойде малко лекичко на равно и че с дълго рамо може резултататите да не са толкова добри. С заключване ли си, че не виждам от снимките?
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Съб Апр 05, 2014 11:55 pm

Благодаря

За сега дерайлоьра е без заключване и ще го пробвам как се държи. Ако се държи "прилично" ще си го карам иначе може да се огледам за някой със средно или късо рамо.
А за предавката 30х11 не ми е проблем, тя е за транспортни нужди докато стигна пътеките :D
thechosen
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1895
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Апр 06, 2014 1:03 am

Няма заключване с 9 скорости :(
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Нед Апр 06, 2014 9:33 am

moridinbg написа:Няма заключване с 9 скорости :(


Което не пречи да използваш обтегач за 10 скорости на 9-ка касета...:)
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Нед Апр 06, 2014 10:20 am

outfaced написа:Teб нещо ти убягва от картинката ... предния венец става по-голям също.

Последно какъв процент от AM/En велосипедите, които си видял, са били с една плоча от 40 зъба нагоре, и колко от техните собственици могат да катерят с такава?
moridinbg написа:Няма заключване с 9 скорости :(

На шиманските рамото с болта за захват на жилото е стоманено. Тоест няма никакъв проблем да се завари парченце техн. тел (обикновено C45) на необходимото разстояние от болта, за да се смени дърпането и да се предпази жилото от протриване и скъсване.
И снимки, M615-GS:
Прикачени файлове
IMG_20140321_183939.jpg
IMG_20140321_183939.jpg (178.25 KiB) Прегледано 4773 пъти
IMG_20140321_183936.jpg
IMG_20140321_183936.jpg (178 KiB) Прегледано 4759 пъти
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Нед Апр 06, 2014 11:00 am

~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Нед Апр 06, 2014 2:00 pm

Само да не се обърка някой като мен - да се махне 11-та не става :D Върнах я и махнах по инструкции 17-та и спейсъра - всичко е точно и "дупката" не можах да я усетя.

Покарах го по отлично позната пътека, която има равни и стръмни участъци нагоре - предавките ми бяха напълно достатъчни както за стръмните така и за равните участъци. Надолу още не мога да свикна, че веригата не се чува : - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот pascoff » Пон Апр 07, 2014 12:12 pm

Pr3d4t0R написа:Само да не се обърка някой като мен - да се махне 11-та не става :D Върнах я и махнах по инструкции 17-та и спейсъра - всичко е точно и "дупката" не можах да я усетя.


Защо не става?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот airborneone » Пон Апр 07, 2014 12:53 pm

С Риск да съм пропуснал нещо... Някой да ползва тук General Lee и да има фийдбек?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пон Апр 07, 2014 1:11 pm

pascoff написа:Защо не става?
Защото трябва специална първа зъбчатка и локринг за 12+:
viewtopic.php?p=979243#p979243

Така изглежда първата зъбчатка за HG шлиц:
first HG sprocket.JPG
първа зъбчатка от HG венци
first HG sprocket.JPG (45.41 KiB) Прегледано 10734 пъти

Локринга който е въведен с 11t е с диаметър 35мм, докато старите (преди 11) локрингове са с диаметър 38мм. Съответно не са взаимосъвместими - 38мм е прекалено широк и ще измества веригата от 11, а 35мм е прекалено малък заради различния отвор на по-големите венчета.

Тук (дясната главина) се вижда че шлица свършва малко преди края на бодито. Това е необходимо, за съвместимост с 11t. Ако се разгледат тази и горната картинка става ясно защо венчетата и локринговете са специални:
http://sheldonbrown.com/images/k7hub-3-stylessm.jpg

Т.е. може да се махне 11-ката, но задължително ще трябва да се смени поне локринга.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот X_NRG » Пон Апр 07, 2014 2:12 pm

airborneone написа:С Риск да съм пропуснал нещо... Някой да ползва тук General Lee и да има фийдбек?


Поне доколкото си спомням от изписаното в темата, никой от писалите в нея не ползва General Lee. Дано не бъркам. :)
Warning! I listen to metal!
This is my bike. There are many like it, but this one is mine. My bike is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life...
Какво продавам.
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Апр 07, 2014 4:25 pm

pascoff написа:
Pr3d4t0R написа:Само да не се обърка някой като мен - да се махне 11-та не става :D Върнах я и махнах по инструкции 17-та и спейсъра - всичко е точно и "дупката" не можах да я усетя.


Защо не става?


"Капачката" на касетата (не се сещам сега, за по-подходяща дума) не може да я притегне достатъчно и остава луфт между касетата и free-hub-a. Другот е обяснено от marsa : - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот pascoff » Пон Апр 07, 2014 9:47 pm

marsa написа:

Pr3d4t0R написа:


Ясно, 10х
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Вто Апр 08, 2014 10:21 am

X_NRG написа:
airborneone написа:С Риск да съм пропуснал нещо... Някой да ползва тук General Lee и да има фийдбек?


Поне доколкото си спомням от изписаното в темата, никой от писалите в нея не ползва General Lee. Дано не бъркам. :)

Я вижте в първа страница на темата - колегата gilb е споделил, че в Стара Загора са пробвали точно General Lee приставката. :) :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта