1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Апр 24, 2014 10:26 pm

На мен плановете ми са 11-34 касетата да я комбинирам с 40т-то, отпред задължително водач - така като си гледам сега състоянието на веригата спрямо чейн-стея, ще имам доста мегда за опъване на веригата. Нароу-уайд плочите са готина тарикатлъщина, но са скъпички, а и не им вярвам напълно.
Сега като кача на най-голяма зъбчатка (28т) и съм на голямата плоча (32т), и се учудвам колко е лека тая предавка. А като се замисля, че 34 отпред - 34 отзад ще е още по-леко.... :eek3: Пък за 40т да не говорим! :crazy:
Май май успя да ме убедиш напълно, че се нуждая от Зий ФР - само трябва да реша каква команда да прибарам. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Апр 24, 2014 10:48 pm

Аз пробвах с команда x7-ца , като бях с 9 скорости, а сега като минах на 10 ксорости, си сложих на шимано команда зее.
Командата х7 съм я карал със срам х7 обтегач и си действаше нормално, но като я използвах със шиманския обтегач, се натискаше доооста по-тегаво. Няма да гадая каква точно беше причината.

Командата зее сега работи много по леко. Но пък е доста грозна. На нея лостчетата сякаш са по-дълги. Преди срамската команда ми седеше м/у ръкохватката и спирачката, а сега трябваше да я преместя след спирачката, за да не ми се пречка. Командата зее няма взможност , както при х7(и други), да се отвива от скобата и да се мести дупката, за да се променя отстоянието от ръкохватката, или да се изпозлва с нещо от сорта на matchmaker.
Като цяло на срам командите ми харесват повече, от тези , които съм пробвал. Иначе си работи зее-то, цъка си леко и точно.
Това , че бутона за сваляне на предавки може и напред и назад да цъка, на мен ми е все тая. Не е голямо чудо напред ли ще натискаш, назад или и в двете посоки. Ако знаех как се усеща това лостче, и как изглежда, сигурно щях да се метна на saint.
Ако пък имаше възможност за griptshift команда, веднага..
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Апр 25, 2014 1:49 am

Грипшифт само от Срам. А оплакванията, че срамското Тайп 2 не работи така успешно като шиманското Шадоу +, са прекалено много. Затова и клоня към Шимано. А относно чувството в лостчето при превключване - разликите между двата производителя не са големи. Но Шиманото се чувства 1 идея по-удобно точно при шракане палец-палец (вместо палец-показалец) - бутончетата сякаш са измислени малко по-добре откъм ергономия (или поне такова е моето виждане).
Ще поживеем, па ще видим - нека дойдат зъби, верига, плоча, пък дотогава ще го измисля. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пет Апр 25, 2014 9:30 am

moridinbg написа:Поне да бяха взели малко идеи от Race Face Next SL курбелите...

Мда, и аз ги гледах. Луда работа, so much customisable. Само не разбрах - оста и болтовете са метал, останалото е карбон? А цената каква е?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот pascoff » Пет Апр 25, 2014 10:34 am

windv написа:Аз пробвах с команда x7-ца , като бях с 9 скорости, а сега като минах на 10 ксорости, си сложих на шимано команда зее.
Командата х7 съм я карал със срам х7 обтегач и си действаше нормално, но като я използвах със шиманския обтегач, се натискаше доооста по-тегаво. Няма да гадая каква точно беше причината.
...
Ако пък имаше възможност за griptshift команда, веднага..


Аз съм точно пред такава дилема в момента. Командите са ми срам грипшифт и искам да си сменя дерейльора (срам х4) с нещо, което да е по-защитено от камънье и дърве. Четох, че (10 скоростните) шадоу варианти на шимано могат да се пригодят да работят със срам команда, но все още се чудя дали да рискувам с покупката. В момента има някакви деоре модели, които не са скъпи и предполагам, че могат да се "хакнат" по същия начин както и xt-то или zee. Някой случайно да е тествал този модел Shimano Deore RD-M615-GS 2014 дали работи с команда срам за 9 скорости?

пс: все още се продават грипшифт команди от старите за 9 скорости и то на не лоша цена
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот psixopat » Пет Апр 25, 2014 10:55 am

Като стана въпрос на съвместимост между Срам и Шимано. Заден дераельор deore XT http://screambikes.eu/bg/zadni-derailio ... 6-sgs.html , работи перфектно с команда sram x5 (9 скорости). Комбинацията е във вариант 2х9, цяла броня jagwire кевларена, касетата е deore 11-34 веригата също е shimano (slx серия..) Не съм забелязал, командата да се натиска тегаво, може би само когато се качва от 30 на 34.
Въпросната комбинация работи, без каквито и да е промени по дераельора и командата.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Апр 25, 2014 11:32 am

Както и аз по-рано съм писал в темата, комбинация 9-скоростна Срам Х7 команда работи чудесно с дерайльор Зий без каквито и да е модификации. :)
Грипшифтове наистина има от старите ХО на много приятни цени, аз наскоро продадох моите, понеже не издържах на подмамването с XTR команда (която също пък продавам - go figure... ). Но ги продадох със съжаление - много леки, много удобни, много приятно щракат, а как сменят... ебаси!
@pascoff - всеки 10-скоростен Шимано дерайльор, независимо от класа му, ще раоти с 9-скоростна Срам команда. :) :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пет Апр 25, 2014 2:36 pm

windv написа:Смених си аз предния венец, пак с обикновен 32з. от някакви курбели с 3 плочи, понеже беше по-лекичък на шимано. И с ролка , която държи веригата от долната страна, веригата си изпада както си иска отгоре, като скоча дори няколко стъпала, а отзад е на по-малките венци, и се сгъне окачването, тогава веригата се измятква като вълна от камшик. От външната страна има bashguard и никога не ходи натам.


А пробва ли с NW плоча? Аз последният път нарочно спусках на малките венчета от зад и въпреки че дерайльорът ми е без заключване нямаше падане на веригата, само започна да се чува тропането в рамката.
thechosen
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1895
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Апр 25, 2014 3:59 pm

Може ли малко повече инфо за Type 2 vs Shadow+? На първо четене по форумите попадам на няколко мнения от хора имащи и двата, че шиманското може би е малко по-добре, но нищо конкретно. Колебая се между ХТ+ и X0 Type 2, сега съм с 9 скорости, така че така или иначе ще сменям и команда и обтегач.

APD написа:
moridinbg написа:Поне да бяха взели малко идеи от Race Face Next SL курбелите...

Мда, и аз ги гледах. Луда работа, so much customisable. Само не разбрах - оста и болтовете са метал, останалото е карбон? А цената каква е?

Оста е алуминии, по думите им 20% по-корав от 7050. Рамото е кух карбон. На мен ми харесва идеята, че за 1х не е нужен паяк и плочите се монтират направо на оста.
Моделът е изцяло нов за 2014, няма общо със стария Next SL, на който се чупи паяка при болтовете. http://www.pinkbike.com/news/Race-Face- ... -2013.html

Изображение
:bowdown:

Предназначение: AM/Trail
Чакам да минат още няколко месеца и да се види ще пропищят ли хората от чупене. За момента изглежда няма проблеми. За сега е £389 :O, но рано или късно ще почнат промоциите.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пет Апр 25, 2014 5:09 pm

Деба, 800лв+ за едни курбели. Ша ма извиняват, ама това ми е ъпгрейда за фрезата, да взема материал да си направя същите рамена, и ще останат пари за стругар да ми направи оста и с него после да се напиеме.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Апр 25, 2014 5:28 pm

Абе да не се окаже накрая като ситуацията с касетите - невъзможно да струва толкова, производителя ни търмъчи яко, а накрая се оказва, че цена от 350-400 долара за 11-скоростен зъбен блок е абсолютно нормална, като се вземат впредвид обработките, материалите, труда.... Та така и с тоя курбел - след като му дават такава стабилна гаранция, все си мисля, че има нещо под масата, което не се споменава. Яяяяя курбела SixC на кви мизерии го подложиха във вариант 83мм и си държи без проблеми, а е 100г по-лек от Срам ХО, който се скъса да се чупи (баси словосъчетанието :D ). :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пет Апр 25, 2014 5:56 pm

Интересно наистина каква е сплавта за оста. 20% повече от 7050, ама какво - на опън, на натиск, общи показатели, подобрена корозионна устойчивост, what? Че тия неща могат да се постигнат и с обикновена боронна тръба, или 7075-T6, или D16/D17 (тоест 20xx Al-Cu сплави), или CrMo 4130 (стига да намерите). Общо взето май най-големият плюс е изцяло отделяемата ос, тоест като се износи се сменя само тя, а не заедно с курбела.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Апр 25, 2014 6:02 pm

SHIMANO Deore XT FC-M770 175мм + 30 wolftooth = 620гр.
700$ за да спестя 180 грама ...

Има други къде къде по ключови места където могат да се спестят повече за по малко пари преди да се опре до курбели. А точно там спестените грамове се усещат най малко.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Съб Апр 26, 2014 8:58 am

Ето какво се получи при мен с курбелите.

Както беше до сега. Супер бронирани курбели работещи прекрасно- Truvativ hussefelt 175мм и много здраво и масивно средно howitzer с 32з плоча и башгард на труватив -1235гр
Изображение

Сложих други - Truvativ Noir 175мм, със същата плоча и башгард и средно GXP, и капачки за краищата на курбелите - 839гр
Изображение

На мен ми харесва резултата от това упражнение - 400гр по-малко. Странно ми е само, че средното движение на старите курбели е с няколко мм по-широко и изнасяше курбелите по-далеч от рамката и един от друг. На тези съм сложил само 1 спейсър м/у рамката и средното от дясната страна, повече не може. Незнам това нормално ли е и какво следва от това, но като ги сложих, всичко си работи.

Ето как изглежда веригата на най-долен венец 11з и най-горен 36з.

Изображение
Изображение
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот airborneone » Съб Апр 26, 2014 10:15 pm

Някой освен EmZo да е с комбинация 11-42 - 34 да сподели впечатления?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот eMcKu » Съб Апр 26, 2014 10:55 pm

moridinbg написа:Рамото е кух карбон.

Доста кофти, като знам как си удрям курбелите по камъните.
airborneone написа:Някой освен EmZo да е с комбинация 11-42 - 34 да сподели впечатления?

Ако държиш да имаш по-добър оборот на равно и надолу 34 е рентабилно, иначе за планината 30-32 си е перфектно.
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Съб Апр 26, 2014 10:58 pm

Сигурно имаш в предвид 11-32 , а не 11-42(:
11-32/38 - за нагоре 38 ми е много, за в града в редки моменти ми идва малко.
Мисля да мина на 36 или 34 отпред, но със сигурност не по-малко и най-вероятно 11-34 отзад.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Pr3d4t0R » Нед Апр 27, 2014 12:00 am

В Берлин и околностите е равно така, че е хубаво да се уточняват терените, където ще се кара съответната комбинация ;-)
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот airborneone » Нед Апр 27, 2014 12:54 am

moridinbg написа:Сигурно имаш в предвид 11-32 , а не 11-42(:


Не точно касета 11-42 отзад и плоча 34 отпред имам предвид ;)
Мисля да карам АМ / Ендуро, като въртенето нагоре не ми е най-силната страна, но пък е имало моменти в които преданата плоча 38т не ми е стигала...
В момента съм 11-34 и 26/38 та доста се чудя коя комбинация да подхвана и дали изобщо...
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Апр 27, 2014 1:11 am

Карам из Англия, около Берлин и из България, локацията не е фактор, няма място да събере много, а ги сменям през около месец и нямам нерви да я обновявам.
Бих се определил като АМ/Ендуро карач, който по принуда кара най-вече ХС (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот airborneone » Пет Май 02, 2014 4:10 pm

Супер впечатлен от Срамските тип 2 обтегачи, честно казано мисля, че ми харесва повече от *шиманото със съединител :)

*все пак двата обтегача са от доста различен клас SRAM X0 & Shimano SLX
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Май 02, 2014 5:34 pm

SRAM X1 - алуминиев X01. Официална цена $898. http://www.pinkbike.com/news/sram-x1-dr ... -ride.html
Тук има посочени MSRP цени за различни комплекти, включват и спирачки

Изглежда това е X91 и е на цени ~ XT ((:

Chris Hilton, drivetrain product manager, told us that he would challenge just about anybody to ride an XX1 and X1 bike back to back and have them tell him which is which.

Това би било доста добре, функционално да са еквивалентни и разликата да е единствено в теглото.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот radeviq » Пет Май 02, 2014 8:49 pm

Абе да пуснат касетите на по-нормални цени (разбирай под 100 евро) ще съм доволен :D
А 11 скоростна касета, дали някой е пробвал да я кара с 10 скоростен дерайльор. Дали е възможно от срамската Х01 да се заменят 10т и 12т с 11т от друга касета - да стане 11-42 10 скоростна?
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Май 02, 2014 10:45 pm

XX1 е от цял блок стомана, X01 е цял блок за първите 10 и 42 чинията е отделна. Няма какво да им променяш. Още повече това по никакъв начин не си струва. Големият въпрос е, как така X1 касетата пак е $300+, при положение, че само 3 венчета са изпилени от цял блок, а останалото е сглобено?!
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Съб Май 03, 2014 9:31 pm

Х1-то направо си е 11-скоростната група от клас Х9, като гледам цените. Ама защо не са си я кръстили Х91, нз... Но пак е цифричка - 900 долара... :dontknow:
Срам по-добре да действат по варианта за група от клас Х7, че много хора предпочитат да минат як метър с 10-скоростна модната комбинация. Просто паричките играят много голяма роля.
И да, странно е как Х1-касетата пак е 1 кофа пари при положение, че метода за изработка от по-скъпите серии е ползван само за малка част от нея...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пон Май 05, 2014 9:44 am

Цитат от Is DH racing dying?:
Jm_ написа:Enduro almost deserves it's own South Park episode.
:dopey:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот plameniliev » Сря Май 07, 2014 10:16 am

Случайно попаднах на следното:

http://www.amazon.co.uk/dp/B00DML5QVW/ref=dra_a_rv_ff_fx_it_P2000_1000?tag=dradisplay0bb-21

Sram X01 XG-1195 X-Gluide 11 Speed - £116.03 или около 280 лв.

В байк дискаунт са по 470 лв.
plameniliev
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2011 4:56 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Сря Май 07, 2014 10:52 am

Някой да не си е помислял, че себестойността на тая касета е пазарната? Подозирам, че това е доста близо до реалната цена и чистят наличности. Ебаси касетата, ебаси нещото. И точно частта, която е най-консуматив от задвижванията, след веригата...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Сря Май 07, 2014 1:11 pm

Ми нали беше коментирано точно за касетата, че си струва парите, понеже е рязана от цяло кубче и няма как да се намали крайната цена. Засега еквивалент на Срамското 11-скоростно 10-42 няма, Леонарди и Бокс разработват нещо си там, ама кога ще е налично на пазара (и дали ще е налично) - никой не казва. Шимано окепазиха положението с XTR-а 11-40. Казвам окепазиха, щото следвам логиката, че човек с много пари и идея за 1х11 ще поиска Срам пред Шимано, щото първия вариант не го ограничава толкова като втория (друг е въпроса, че аз лично ще предпочета XTR команда с дерайльор, работещи върху срамската касета, по чисто визуални причини :D ).
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот eMcKu » Чет Май 15, 2014 10:25 pm

Коя е най-евтината плоча от типа NW ? Искам да направя колелото 1 х 10 със стандартна касета 11-36, без да слагам 40 или 42 зъба. Предложения ? :beer:
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта