Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Нед Май 04, 2014 9:10 pm

Здравейте! Предстои ми закупуване на планински колела XC за мен и за моята половинка и се интересувам кой български производител ще пусне най-лекият и качествен велосипед с 29 инчови колела тази година? Съотношението цена/качество също е важно, което е минус в случая за велосипеди RAM. Българско, защото имаме чудесна вело индустрия и заслужава да се подкрепи. :)
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот ЕAngel » Нед Май 04, 2014 9:28 pm

Похвална нагласа, аз също съм фен на родното.
Имате ли определен бюджет с половинката?
ЕAngel
 
Мнения: 178
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Сря Юни 19, 2013 8:58 am

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Нед Май 04, 2014 9:43 pm

ЕAngel написа:Похвална нагласа, аз също съм фен на родното.
Имате ли определен бюджет с половинката?


По около 1 000 лв за велосипед.
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Ивайло » Нед Май 04, 2014 10:04 pm

OXUS написа:кой български производител ще пусне най-лекият и качествен велосипед с 29 инчови колела тази година?


Аз залагам на това. :D
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот ЕAngel » Нед Май 04, 2014 10:48 pm

Ивайло написа:
OXUS написа:кой български производител ще пусне най-лекият и качествен велосипед с 29 инчови колела тази година?


Аз залагам на това. :D


Дали му знаеш грамажа?
ЕAngel
 
Мнения: 178
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Сря Юни 19, 2013 8:58 am

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот eMcKu » Пон Май 05, 2014 9:12 am

Извинявай, но темата ти е изключително безсмислена.
Търсиш най-доброто, като в същото време си написал, че няма да го купиш. :smash:
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот joropc » Пон Май 05, 2014 9:32 am

С бюджет 1 000 лева, вело индустрията отдавна е избягала от думичките "най-леко", "най-качествено" и т.н.Както каза Емо, темата е абсолютно безмислена с това си заглавие.Виж, ако се преименува на "Препоръчайте ми най-добрият български велосипед до 1 000 лева", ще е далеч по-добре, като той обаче, нито ще е най-лекия, нито най-качествения..;)
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот sambon » Пон Май 05, 2014 10:02 am

Алуминиев велосипед 29" - ка под 14-15 кг., едва ли ще намериш. Варианта е да го олекотиш и спечелиш няколко грама като смениш колче , кормило , седалка , педали и т.н. с по-леки. Човекът е написъл , че търси колело до 1000 лв. , а вие му предлагате за 5 - 6000 лв.. Аз също съм с български велосипед ( Драг 29" , въпреки че тук във форума ги недолюбват за сметка на Рам , Крос Спринт и т.н.) . Каквото и да вземете от "нашите" мисля , че ще останете доволни. :D
Аватар
sambon
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 4:39 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Пон Май 05, 2014 10:09 am

Не съм си определил точно фиксиран бюджет. Проучвам пазара. Нека го направим така: коя е тази година най-леката и качествена българска 29-ка за парите 800 - 1300 лв и за парите 1300 - 2000 лв.

Очаквам вашите предложения и съвети! :)

Благодаря предварително! :agree:
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Ивайло » Пон Май 05, 2014 11:29 am

OXUS написа:коя е тази година най-леката и качествена българска 29-ка за парите ... 1300 - 2000 лв.


Ето това е точно толкова българско, колкото и "българските". Тегло - 12,17 кг.

Иначе, ето аналогично от български производител, тегло - неизвестно.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Пон Май 05, 2014 11:50 am

Тук пише, че второто ти предложение Ивайло, Cross Big Foot, тежи 13 кг(което е в рамките на търсената тежина от мен) http://bikes4you.eu/index.php/velosiped ... 013-detail
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот nerron » Вто Май 06, 2014 7:32 pm

То това кило, кило и половина надолу ... няма да се усети много :). Ако си тежък, свали от себе си едно кило и те ти лек велосипед :offtopic: . Big foot е доста добра инвестиция, погледни и новия Аполон, РАМ (вече в този ценови диапазон влизаш и там) ... Абе имаш избор за 1300 - 2000 лв ....
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Сря Май 07, 2014 12:09 am

Усеща си се като нищо - 2 кг! А от мене няма на къде да свалям. :D

Cross са дъ бест спрямо цена/качество, но са малко тежки и дизайна им е компот. Фен съм на Спринт, ама още не виждам да са направили някаква по-качествена и лека(13кг) 29-ка. Най-доброто май им е Аполон Елит. RAM са най-яките, ама цените са им високи.
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот PtD » Сря Май 07, 2014 2:25 am

nerron написа:То това кило, кило и половина надолу ... няма да се усети много :). Ако си тежък, свали от себе си едно кило и те ти лек велосипед


Не е точно така. Зависи къде е това кило, кило и половина. Едно е, ако е във въртяща се неокачена маса. Друго е ако е в невъртяща се, но неокачена маса. И съвсем трето е, ако е в окачена невъртяща се маса. :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Use.Less » Сря Май 07, 2014 8:55 am

Имаш 2 варианта:
Купуваш Крос за 1200-1300 и после олекотяваш - нова вилка (тук можеш да стигнеш до минус кило/две), ново седалково колче (KCNC например), ново кормило, нови капли... и така до безкрай примерно. :D

Или още на етап първоначална инвестиция, кихаш повече пари и си взимаш нещо леко и яко, което ако почнеш да ъпгрейдваш скоро след покупката, вече ще е от глезотия... или защото си "прозрял" някаква специфична нужда в стила каране. :D

А междувременно рамката си остава...а тя според теб на Крос е "компот".
Та, ако аз трябва да избера, избирам веднага 2рия вариант. :beer:

А жената за 29ка ли е?
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот evin » Сря Май 07, 2014 10:38 am

Моето предложение е: DIY
Купуваш си рамки и добри компоненти, за около 1500 на велосипед може би ще постигнеш нещо прилично
Сглобката не е атомна физика, цялата нужна информация я има по форумите
Да купуваш боклучави компоненти на тройна цена с нов байк, които после ще продадеш на 1/3 от цената в магазин, не си струва изобщо
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Brave » Сря Май 07, 2014 2:06 pm

Сглобката не е атомна физика, но ако купуваш велосипед на части, излиза значително по-скъп от цял, дори внимателно да следиш за отстъпки и да пазаруваш онлайн. Вече ако ползваш и части втора ръка, има повече шансове да се събере нещо добро, но пак би било по-евтино да се вземе цяло колело втора ръка.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Use.Less » Сря Май 07, 2014 2:17 pm

Brave написа:Сглобката не е атомна физика, но ако купуваш велосипед на части, излиза значително по-скъп от цял, дори внимателно да следиш за отстъпки и да пазаруваш онлайн. Вече ако ползваш и части втора ръка, има повече шансове да се събере нещо добро, но пак би било по-евтино да се вземе цяло колело втора ръка.

Мхм... +1
I love the dirt.
Аватар
Use.Less
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 9:43 am
Местоположение: София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот evin » Чет Май 08, 2014 8:46 am

Всеки може да направи бърза калкулация на цена части на Drag (примерно) спрямо цена на сглобен велосипед. Ще кажете - печалба - лошо няма. Просто е глупаво да се купи готов байк и да се почнат апгрейдите, защото свалените части ще струват 1/5 от платената цена. При Cross и RAM този % е значително по-малък, което значи, че те си договарят по-изгодни цени за части за вграждане, не че печалбата им е по-ниска.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Brave » Чет Май 08, 2014 9:22 am

Съжалявам, но това просто не е вярно. Ако направиш калкулацията на частите, ще откриеш точно това което казвам - цената на цяло колело е значително по-ниска от асемблираното, дори да се пазарува от известни с ниските си цени онлайн магазини. Разбира се, ако си купиш готов велосипед с идеята да подмениш всички компоненти и да продадеш старите, ще ти излезе още по-скъпо, но не разбирам, какво може изобщо да те накара да направиш това. Купи си ново колело което отговаря напълно или почти напълно на изискванията ти и си го карай. Ако не можеш да си го позволиш в дадения момент - намери си начин да събереш пари или се примири с по-нисък клас части. Другото е една бездънна яма за пари, казвам ти го от опит. С парите които съм пръснал по колелото си до този момент, можех да карам хай-енд модел на топ световна марка, при това съм купувал и добри компоненти втора ръка. Не, че и то е лошо, стана отлична машина, просто можеше да е още по-добро.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот nerron » Чет Май 08, 2014 6:53 pm

PtD написа:
nerron написа:То това кило, кило и половина надолу ... няма да се усети много :). Ако си тежък, свали от себе си едно кило и те ти лек велосипед


Не е точно така. Зависи къде е това кило, кило и половина. Едно е, ако е във въртяща се неокачена маса. Друго е ако е в невъртяща се, но неокачена маса. И съвсем трето е, ако е в окачена невъртяща се маса. :magnify:


От гледна точка на механиката си абсолютно прав, проблема е, че при велосипедите има много странични фактори и много други действащи сили. Говоря за кило до кило и половина, не две, не 5 или 10. Това кило можеш да го компнсираш с положение на тялото, техника на въртене на педалите, като цяло - тренировка. Само шишето ти с вода е половин кило и то "жива" маса, подлежаща на инерционни сили. Сега по темата. Освен това можеш след време да си смениш хидравличната вилка с такава на въздух, те ти още надолу. Много хора наблягат на леки велосипеди, но реално никой от тях не кара преходи от по 150 - 200 км за да усетят реално. Много хора също така използват други превозни средства за да качват баири и т.н. Така, че дали ще си вземе 13,6 кг или 14,5 .... или 13,1 .. никакво значение!
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот marsa » Пет Май 09, 2014 12:13 am

Значение има и колкото повече сила прилагаш, толкова повече ти се отплаща лекото нещо по теб. Не можеш да "компенсираш" теглото с описаните неща - умения и моментна форма. Хикс "умения и моментна форма" при тегло = 1 дават по-лош резултат, отколкото Хикс "умения и моментна форма" при тегло <1. Физика.

Тия бабини деветини с "реалното" каране може да ги пропуснеш. Едно, че различните велосипеди се карат на различни дистанции. Второ - разходка може да си направиш и на 2 и на 200км - за справка - виж пак първото изречение.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот OXUS » Пет Май 09, 2014 7:52 am

Като цяло на всички ви коментарите много ме кефят и съм съгласен с вас. Благодаря ви, че се включихте, много ми е интересно да чета. :)

Use.Less написа:Имаш 2 варианта:
А междувременно рамката си остава...а тя според теб на Крос е "компот".


Според мен Крос още като го вземеш трябва да го караш на пребоядисване(а вече и новите модели на Драг!)! :roll2:

Use.Less написа:А жената за 29ка ли е?


Спорно е! Не е дългуч като мен, обаче ми се иска да е на 29-ка, защото е свикнала да кара с пълно окачване и ще й е по-меко от на 26-ца и на 27-ца, а същевременно по-леко от пълно окачване, тъй като е твърдак. Пък и пълното окачване не е много за стила, който ще караме XC и фасфалтни екскурзий.

Поздрави!
Изображение
Аватар
OXUS
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 19, 2010 4:30 pm
Местоположение: Перник, България

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Стъни » Пет Май 09, 2014 10:06 am

@OXUS

Здравей,

Сигурно си видял и RAM HT TWO 29 2014г. е там ми се струва че рамката не е от тежките, и за модела 2.1 дават,че тежи 12,6 кг. - мисля че е ОК, за 1500лв. Другото голямо предимство е,че са гъвкави- можеш да си поръчаш с каквито имат компоненти, или ти да си намериш ако те нямат, а и цвета по поръчка :)
Стъни
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 8:10 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот unsigner » Нед Май 11, 2014 4:04 pm

Абе вчера гледах новите Кросове в магазин(GRX и Traction), на живо не са чак толкова турбокич, колкото на тия рендери из интернетя.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот nerron » Нед Май 11, 2014 6:03 pm

Въпрос:
Силата, която упражнява велосипедиста върху педалите, зависи от n-броя фактори и сили. Основен такъв е фактора съпротивление гуми - път. Теглото на тялото (или система от тела) има ограничена контактна площ. И в двата случая (тежък и лек велосипед) тя е една и съща - това са гумите, като силите на тежестта на тялото (системата от тела) се разпределя от центъра на гумите към центъра на земята (гравитация). Според механиката (физиката) силата на триене е равна на коефициент (специфичен за съответната повърхност) умножен по силата, която упражнява общата маса на съответното тяло към повърхността. И тъй като движението на търкалящо колело е равнинно, а не ротационно, колкото тази сила е по - голяма, толкова е по - голяма силата на триене (право пропорц.) съответно съпротивлението път - гуми. Освен това, при по лек велосипедист, инерционните сили от неговото тегло, се разпределят по различен начин от тези, на по - тежкия велосипедист върху основното тяло (това, на което велосипедистът е "окачен"). Тежкият велосипедист генерира повече инерционни сили, особено при катерене, от по - лекия такъв! Та, въпросът ми е:
- имаме следните изх. данни: тегло на велосипедист 1 - 95 кг и байк 15 кг и тегло на велосипедист 2 - 100 кг - 10 кг байк. Кой ще има по - голямо съпротивление гуми - път и от там - кой ще влага повече усилия да върти педалите?
От уравнението F=m.a , N следва да се предположи, че ако F в случая е силата, с която велосипедиста натиска педалите, то тя зависи от неговата маса умножена по ускорението (което в случая може да се вземе предвид неговата ... тренираност!)

П.П. И тъй като площта на системата от тела (велосипедист - колело) е контакта на гумата с пътя, следователно при по-тежък велосипедист той се увеличава, при по - лек се намалява (еластични деформации в материала). Не взимаме под предвид гуми, налягане в гумите, приемаме, че са константа!
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот bigchicken » Пон Май 12, 2014 9:44 pm

Пет пъти го прочетох последното! Чудя се дали от още ще има повече ефект :D :beer:
Аватар
bigchicken
 
Мнения: 105
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Апр 19, 2013 2:22 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот nerron » Пон Май 12, 2014 10:29 pm

Отговор на въпроса е: относително едно и също е! Но, тъй като налягането в гумите е ограничено (по-тежкия ще деформира гумите повече от по-лекия) и това, че по-лекия ще има по-малко инерционни сили върхо основното тяло (велосипед), на което е "окачен", предимство има 95 кг. велосипедист.
Извод: По-добре е, ако си 100 кг, да свалиш 5 кг и да караш колело 15 кг, отколкото да си 100 кг и да търсиш 12.5 кг, 12.1 кг, та дори и 10кг велосипед!

Да, всички състезатели карат леки велосипеди, произведени от карбонови материали (и др. елементи с относително малка маса), но при тях коеф. на тренираност във формулата (F=m.a) "a" е на възможно най-високо ниво, личното тегло е сведено до оптимален минимум (мускули/подкожна мазнина) и редица други фактори. Поради това посочих, че дали ще си купиш Крос 14,5 кг или друг велосипед 13,4 кг за да го караш по < 50 км/ден - значението е никакво!
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот Boyan1984 » Вто Май 13, 2014 12:22 am

Мислех си че колоезденето е за кеф. То се оказава сложно бе :nuts: :roll2: :roll2: :roll2:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2562
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Коя е най-леката българска 29-ка тази година?

Мнениеот PtD » Вто Май 13, 2014 12:47 am

Колега nerron, гарантирам ти, че дори едни мижави 100 грама, свалени от гумите, се усещат брутално много. Ако не те мързи, разпиши формулите за инерционните моменти и ще се увериш сам.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта