Motion Control

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Motion Control

Мнениеот whili225 » Пет Фев 24, 2012 1:25 am

Не можах да намеря информация във форума, затова реших да направя нова тема. Някой би ли обяснил как точно работи Motion Control-a,нуждае ли се от допълнителна поддръжка и струва ли си допълнителните пари.
Аватар
whili225
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1122
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 5:39 pm
Местоположение: Бургас

Re: Motion Control

Мнениеот Blaze™ » Пет Фев 24, 2012 11:30 am

В този саит има достатъчно информация за Motion Control.Ако не ти достига напиши в гъгъл:How work Motion Control.Информацията в саита е на английски език. :)
http://www.bikerumor.com/2010/08/20/tec ... rol-works/
Дано да съм ти помогнал. :beer:
Изображение
Аватар
Blaze™
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1253
Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 9:27 pm
Местоположение: Троян

Re: Motion Control

Мнениеот Morpher » Пет Фев 24, 2012 2:19 pm

Ако питаш с цел, сам да си поддържаш вилката - имай предвид, че трябва да се спазва правилното ниво на маслото при смяна.
Прекалено много масло би довело до намаляване на хода на вилката. Това според ръководството е опасно и непрепоръчително. Съответно при силна компресия достигаш до преждевременен bottom out.
Прекалено малко масло и вилката няма да се заключва правилно, а и няма да да има смекчаване през част от хода си.
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Re: Motion Control

Мнениеот whili225 » Пет Фев 24, 2012 2:45 pm

Питам с цел да разбера именно дали работата,която върши е от толкова голямо значение за поведението на вилката. От линка на Blaze стигнах го извода, че Motion Control-а един вид обединява Rebounda и Preload-a в едно като същевременно позволява минимален ход въпреки Lockout-a и при нужда (при голям натиск) е възможно да отвори клапанчето за смекчаване на удара. Правилно ли съм се насочил ? :eek3:
Аватар
whili225
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1122
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 5:39 pm
Местоположение: Бургас

Re: Motion Control

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Фев 24, 2012 4:15 pm

whili225 написа:нуждае ли се от допълнителна поддръжка и струва ли си допълнителните пари.


Спрямо?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Motion Control

Мнениеот Morpher » Пет Фев 24, 2012 4:34 pm

Отчасти грешно си разбрал.
1. Preload-а на пружината не се влияе от настройката на MC.
2. Rebound е отделна настройка и е само за връщането.
3. Чрез врътката на МС настройваш компресията от напълно отворено до (почти) напълно затворено. От линка на колегата по-горе се вижда отвора, който се регулира.
4. Floodgate-а е обкновен разтоварващ клапан, чиято натегнатост ти настройваш. Той функционално е отделна система, просто работи, когато е заключена вилката, защото само тогава може да се развие нужното, за отпушването му, налягане.


Едит:
Ако "заслужава ли си" е спрямо проста система на смекчаване само с настройка на връщането - зависи от стила на каране. Ако имаш много каране по нагорнище или по равно - да.
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Re: Motion Control

Мнениеот SeSSion » Пет Фев 24, 2012 6:41 pm

Заслужава си независимо дали караш нагоре или надолу. Надолу помага за по- добър контрол при завоите, а нагоре да не губиш енергия от въртенето.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Motion Control

Мнениеот Capoeira » Съб Фев 25, 2012 12:08 am

При всичко положения си заслужава. Принципно вилка без компресия е просто пружина с масло за смазване. Така както трябва да има система за регулиране за скороста на разгъване, рибаунда, така трябва да има и система за регулиране на скороста на сгъване,комресията. Компресията е това което кара една вилка да работи реално и е това което разсейва енергията от свиването на вилката без да предва услилие в ръцете на водача или поне да предва колкото може по-малко и предварително обработено. И докато когато вилката няма външна или вътрешна настройка за рибаунда, то почти винаги има просто статично заложен такъв. То Rock Shox когато не сложат система за амортизация то просто липсва такава и вилката остава буквано пружина с настройка за скороста на връщането. Ако искаш просто обяснение то Motion Control e :
Single or multiple port based low speed(externaly adjustable) , optional shimstack based high speed(adjustable with rearranging or swap of shims), and optional secondary circuit with blow off valve(externaly adjustable)
По просто не може да се каже и ако тръгна да го превеждам ще се замотая с термините. Горе долу е :
Единично или много портова система за нискоскоростна компресия с външна настрока, опционално шимстак базирана високоскоростна компресия регулираща се с подмяна или пренареждане на шимстака и опционално вториен кръг с отварящ клапан пак с външна настройка, това е гейта на вилката.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Motion Control

Мнениеот whili225 » Съб Фев 25, 2012 11:15 am

Благодаря на всички за отговорите :beer: , изясни ми се ситуацията като теория,но предполагам че трябва да пробвам един модел вилка с и без motion control, за да усетя разликата. :beer:
Аватар
whili225
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1122
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 5:39 pm
Местоположение: Бургас

Re: Motion Control

Мнениеот Шлек_народен » Съб Фев 25, 2012 1:56 pm

Казваш че си го разбрал, ама май не точно.Ще се опитам да обясня възможно най-просто.Motion Control е заключване на вилката със определена граница на заключването , която, като я подминеш, вилката се отлючва за момент, колкото да поеме удара и да не се потроши.А и ти да не си потрошиш ръцете :) След това пак си остава заключена.
Тази граница се наглася по твое желание, със врътка отгоре, където е и тази за заключването/Motion Control.Аз настройвам тази граница така, че да не се сгъва, когато се изправя на педали. Друг може да има и различни виждания по-въпроса.
Също така, този вид заключване оставя минимален ход на вилката, за да не е хептен дърво.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Motion Control

Мнениеот Шлек_народен » Съб Фев 25, 2012 3:52 pm

Някой пак си е исипал торбата с минусите :) Верно, че е обяснено , ама е като за доктор на техническите науки, затова си позволих да пиша.А и човека пишеше, че искал да пробва ,та да види разликата.Каква е разликата-каквато е м/у вилка със заключване и такава без заключване.Само че, при обикновено заключване(механично или хидравлично) , ако се треснеш в някое по-сериозно препятствие става неприятно, докато със другото (Motion Control) може да ти се размине твърдия удар.Поне на моята вилка е така.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Motion Control

Мнениеот PtD » Съб Фев 25, 2012 4:18 pm

Шлек, гейтът очевидно е само една част от Motion Control-a. Нищо чудно, че са ти натресли минус.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Motion Control

Мнениеот SeSSion » Съб Фев 25, 2012 7:53 pm

Всъщност Motion Control- а не е точно заключване, заключването е ON- OFF, докато при Motion Control- а има няколко степени. При някой вилки последната позиция на врътката е като заключено примерно на по- старите Rock Shox.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Motion Control

Мнениеот Шлек_народен » Съб Фев 25, 2012 8:26 pm

Вилката ми е от по-старите модели "REBA RACE" и горе до врътката пише " Motion Control".
Врътката няма позиции, само крайно положение и си е точно като заключване.Върху нея има по-малка врътка, за настройка на "гейта" . Новите модели не знам как работят, може и да имат по няколко позиции...Нещо ми се върти в главата -"Mission Control" - да не би за това да става дума?
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Motion Control

Мнениеот rsf » Съб Фев 25, 2012 9:03 pm

Шлек_народен написа:Вилката ми е от по-старите модели "REBA RACE" и горе до врътката пише " Motion Control".
Врътката няма позиции, само крайно положение и си е точно като заключване.Върху нея има по-малка врътка, за настройка на "гейта" . Новите модели не знам как работят, може и да имат по няколко позиции...Нещо ми се върти в главата -"Mission Control" - да не би за това да става дума?


Щом не ти работи компресията сигурно маслото ти е за смяна. При нормално работещ Motion control има осезаемо забавяне при сгъване на вилката в някакво положение преди крайното заключване.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Motion Control

Мнениеот Шлек_народен » Съб Фев 25, 2012 9:33 pm

rsf написа:Щом не ти работи компресията сигурно маслото ти е за смяна. При нормално работещ Motion control има осезаемо забавяне при сгъване на вилката в някакво положение преди крайното заключване.

Аз ли пиша на китайски, незнам....Врътката има две положения - отворено/затворено. Няма междинни ФИКСИРАНИ положения.Хода ѝ е малко повече от 90 градуса(може би около 100) и при някакво положение може да има "осезаемо забавяне при сгъване на вилката", което малко ме вълнува,щото не ми върши работа.Или, поне, не се сещам за какво да го ползвам! Още по-малко ще си напъвам мозъка, да помня, колко горе-долу да я въртя(на око), та да докарам определен ефект!Щото тая врътка обикнивено я въртя в движение.Има опция за управление и от кормилото, но аз нямам.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Motion Control

Мнениеот rsf » Съб Фев 25, 2012 9:55 pm

Точно тая функция - забавянето при сгъване на вилката прави същинската разлика с обикновенното заключване. Това, че не я ползваш или не ти върши работа не означава, че няма смисъл от нея или не работи, защото ти го описваш точно като обикновенно заключване с регулируем праг на отключване, което е подвеждащо и полу-вярно.
@yavka Не всички всички Mоtion Controlи са с фиксирани позиции.
Последна промяна rsf на Съб Фев 25, 2012 10:05 pm, променена общо 3 пъти
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Motion Control

Мнениеот yavka » Съб Фев 25, 2012 9:57 pm

Значи това, че имаш заключване не означава, че говориш верни неща за Motion Control. Нормалния MC на старите вилки има 7 клика, като с всеки клик се получава различна степен на забавяне (компресия). Гейта правилно си го описал, че е праг на усилие при което вилката се отключва, но това не означава, че при по-малки усилия вилката е дървена.

При новите Motion control патрони кликовете на компресията са 14.

Мission Control вече е по-сложен тип хидравлика, където гейта е заменен от Low speed compresion и в комбинация са вкарани 2 настройки на рибаунда (при по-новите модели).
Аватар
yavka
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1945
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:57 pm
Местоположение: София

Re: Motion Control

Мнениеот TeDo_BaPHa » Съб Фев 25, 2012 10:16 pm

Основната грешка, която виждам да се допуска до този момент в дискусията е да се коментира Motion Control като конкретен тип хидравлика, без да се включва в уравнението, че самата хидравлика има различни типове на изпълнение. Да вземем за пример някои от изпълненията:
RS Tora 318/Argyle 318/ Нови вилки с означение RL( и други)- има компресия до заключване, но гейта не се регулира външно а е заводски фиксиран. Основно се ползват двете крайни положения, поради естеството на вилката и нейното предназначение, като врътката има малък ход ( <180 градуса)
RS Reba RLT( и други)- отново изпълнение подобно на това при Tora 318, но с настройка на гейта.
RS Boxxer Race- тук отново имам компресия, но този път самата настройка не е насочена към бързото преминаване към заключено положение, а по-скоро се търсят междинните граници, тъй като се търси оптимална настройка на бавната компресия спрямо терена. До колкото помня отново няма външен гейт, подобно на Тоra 318
RS Boxxer Team( преди 2010)- като Boxxer Race, но тук има наличие на регулиране на гейта, или казано с прости думи колко трябва да блъснеш за да се отключи вилката.
RS Domain 318 IS- тук отново съществува настройка като при Boxxer Race, но самата хидравлика има вътрешно настроен шимстак за така наречената бърза компресия.

Извинявам се ако съм допуснал грешки, но се опитах набързо да разделя изпълненията на Motion Control...
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Motion Control

Мнениеот Шлек_народен » Нед Фев 26, 2012 7:38 am

Казано с две думи -това, за което говорят колегите се нарича "Motion Control lS" (това е последното, може и други букви да има-не съм сигурен, но е насочен към DH) и е малко по-различен от "Motion Control ", който се ползва при ХС вилките(това за което говорех аз).Разделям грубо на две, макар че има и други стилове.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Motion Control

Мнениеот rsf » Нед Фев 26, 2012 9:48 am

Ще се повторя нарочно. Основната функция на всеки един Motion control е: 1) забавяне на скоростта при сгъване до 2) заключване.
Това, дали някой го ползва само за 1) или само 2) или не го ползва са си индивидуални предпочитания.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Motion Control

Мнениеот Morpher » Нед Фев 26, 2012 12:28 pm

Това, което Шлек_народен искаше да обясни е, че са две различни системи.
Предназначението им е различно и използването им е различно.
Обикновения Motion Control нямаш как да го използваш за контрол на компресията, защото е направен в движение да врътнеш и да се заключиш. Той няма степени и не можеш да кажеш "Ха сега ще се отключа на 25 градуса от врътката, защото там компресията ме устройва." Просто го заключваш или отключваш. В движение колкото и да искаш нямаш как да заклиниш на 15% компресия. Нямаме кликове. Дори тези поп-локове, които са за курмилото нямат степени - те са on/off.
От друга страна Motion Control IS / Black box Motion Control / Motion Control XX са със степени и тяхната идея е да си настроиш точно колкото ти трябва.

Тук не говорим за тях, а за обикновения Motion Control.
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Re: Motion Control

Мнениеот rsf » Нед Фев 26, 2012 1:25 pm

Ами да потретя освен? Много добре си се настройва компресията на обикновения Motion control, и достатъчно прецизно с помощта на Gate врътката. Дори и да няма Gate врътка пак ще работи бавната компресия, само няма да може да се настрои толкова прецизно. За поп лока гледах клипче в youtube - да тогава е on/off и се губи възможността за бавна компресия.
Аз не виждам смисъл да се слага pop lock на motion control. Пак опираме до лични предпочитания. Ако ще се ползва само за заключване motion controlа, според мен по добре се насочи към обикновения Turnkey. И той се отключва при по-силен удар, обаче не можеш да регулираш силата при която да се отключи.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Motion Control

Мнениеот SeSSion » Нед Фев 26, 2012 7:38 pm

Motion Control-With Motion Control, forks chew up climbs with incredible efficiency while the patented lockout blowoff valve and threshold control immediately absorb any bumps along the way. An elegant design in a simple and lightweight package. Motion Control is compatible with PushLoc and PopLoc remotes.
Motion Control IS-All the small bump performance of Motion Control with the addition of high-speed compression control through an Integrated SpeedStack specifically designed for smoothing out the big hits seen by long travel forks. A crown-mounted low-speed compression knob lets you optimize the fork to eliminate brake diving and maximize efficiency with ease.
Mission Control-We’ve taken the plush and bombproof design of Mission Control and traded out the threshold for a high-flow compression piston to optimize descent-oriented bump performance. High- and low-speed compression and Dual Flow rebound controls are right at your fingertips, because when you’re riding downhill, every second matters.
От сайта на Rock Shox. :beer:
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Motion Control

Мнениеот kraz » Нед Мар 04, 2012 5:11 pm

Пичове, някой ревизирал ли е Motion Control

При мен от оста за гейта където е врътката излиза масло когато се сгъне вилката.
Тази ос дали се уплатнява някъде вътре или разчита само на малкия o-ring който е отвън ?
kraz
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Май 13, 2010 8:18 am

Re: Motion Control

Мнениеот n3k01 » Пон Мар 05, 2012 9:00 am

kraz написа:Пичове, някой ревизирал ли е Motion Control

При мен от оста за гейта където е врътката излиза масло когато се сгъне вилката.
Тази ос дали се уплатнява някъде вътре или разчита само на малкия o-ring който е отвън ?

Не има и вътре уплътнение, което се оказа трудно да се смени, пък и в крайна сметка колко да изтече от там :)
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Re: Motion Control

Мнениеот Stafref » Сря Май 21, 2014 10:03 pm

Не съм сигурен,че е за тук тоя въпрос,ама да питам. Скоро смених вилката и сегашната е с външен floodgate. Спомням си,че на старата floodgate беше ограничен във въртенето си в 2те посоки. Сегашната врътка няма крайно положение,което много ме дразни понеже не знам докъде е навит/отвито. Това май не е нормално ,я кажете ако имате при вас как е...
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Re: Motion Control

Мнениеот moridinbg » Сря Май 21, 2014 11:54 pm

Ами каква е вилката? На Revelation floodgate-ът (външен) е лимитиран.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Motion Control

Мнениеот Blaze™ » Нед Май 25, 2014 11:49 pm

Ако е от новите те са със едно като шестограмче което слиза надолу в гнездото пригодено за него,Възможно е да се е скъсало това наречено от мене шестограмче и тъка можеш да си въртиш колкото искаш.Моят съвет е да,обърнеш внимание на това дали се осеща разлика макар и минимална в поведението на вилката,Завърти на + после на -. :beer: :beer:
Изображение
Аватар
Blaze™
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1253
Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 9:27 pm
Местоположение: Троян

Re: Motion Control

Мнениеот OLDDraxX » Съб Юли 19, 2014 7:13 pm

Здравейте,
И аз се сдобих свилка с Motion Control ,по точно RockShox Tora318 solo Air
Та въпроса ми е следния:
При заключване вилката напълно ли е заключена/изцяло твърда/ или остава лек ход около 15- 20 мм :dontknow:
Разбрах че,е с предварително настроен праг на отключване, но така и от всичко прочетено никъде не става ясно от изцяло твърда ли се отключва или си е предварително леко мека- полувтвърдена
/като моята/ или моята е за ремонт/смяна на масло,доливане, завъртане на долната шайба/
TNX :beer:
Последна промяна OLDDraxX на Съб Юли 19, 2014 7:48 pm, променена общо 1 път
Boardman ProC 27.5/Mavic Crossmax SL Tubeless/RockShox SID WC 100mm/Avid Elixir 7/Sram X01 1x10sp/Cannondale Hollowgram 40t/Mavic Crossmax 2.1 ///9.3kg
Аватар
OLDDraxX
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Дек 31, 2011 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта