Съвет за колело

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет за колело

Мнениеот raven » Чет Юни 05, 2014 10:39 pm

Здравейте!
Както много преди мен, така и аз съм тук, за да получа съвет относно това, какъв велосипед да си закупя. Преди да кажа, какво съм си харесал, май ще е по-добре да уточня за какво ще го ползвам... Попринцип в главата ми се роди идея, че мога да ходя на работа с колело. Вълненията на времето малко ме отказаха за известно време от тази идея, но реших, че все някога ще спре да вали. Най-много колелото може да послужи за разходка из София и Витоша (например) - като допълнителна цел, но разбира се не говоря за екстремни спускания и т.н. Спрял съм на DRAG, като фирма, за сега, като неразбиращото ми око се спря на Hacker и на ZX1. ZX2 и 3 pro също ми изглеждат интересни. Не съм решил в какъв ценови клас да се хвърля, пък и нищо не разбирам от велосипеди, затова разчитам на вашите насоки.
Предварително Благодаря!

P.S. Тъй като не съм наясно и с размерите на рамките, аз съм 180см висок, и тежа около 61-2кг.
raven
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 4:41 pm

Re: Съвет за колело

Мнениеот taurus13 » Пет Юни 06, 2014 7:34 am

Ако ще го купуваш от реален магазин, 100% от тия терзания ще ти ги разрешат консултантите в магазина. За целта за която искаш го ползваш велосипеда, тези дето си ги изброил стават. Купи си калници някакви за града и светлини.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Съвет за колело

Мнениеот victortrt » Пет Юни 06, 2014 9:40 am

С този ръст и при тези цели /ако разходката на Витоша ще е по асфалта, защото не е като да няма/ според мен си за обикновено градско колело, което си има калници и светлини - като драг глайд, маратон или круизър.
По универсален ще е някой хибрид /пример за такъв е драг Гранд Каньон/, но те нямат калници и светлини и не могат да се намерят прилични на цените на хакер и zx 1.
Ценовия клас е много интересна тема.
Истината е, че ако велосипеда е със скорости, по-скъпите части са по-качествени, но ако пътят ти до работа е равен можеш да си вземеш това http://shop.leader96.com/product/view/3707/hero , а ако не е толкова равен - това http://shop.leader96.com/product/view/3987/subs-hf-blue, има го и черен.
Първия велосипед е уникално лек и на живо е невероятно красив, аз го видях в Бургас и се влюбих в него от пръв поглед, но нямаха моя размер /висок съм 183/ и наличното ми беше твърде малко.
Той е с флип-флоп главина, което значи, че каплата има два венеца от двете страни и може да се обръща като единият венец е свободен, а другият фиксиран. Карането по този начин е много интересно изживяване и чудесна тренировка, защото винаги въртиш и при спиране прилагаш усилие в противоположно посока. Но ако не ти харесва така -просто обръщаш каплата и си свиркаш сингълспийд - с една скорост и възможност да въртиш педалите назад.
Готиното на това колело е, че е направено максимално просто и леко, но все пак има спирачки и е с право кормило, тоест си по-изправен и виждаш какво става около теб. Драг и те имат подобно, на за 399 лева, с шосейно кормило и без спирачки, които в София са от жизнено важно значение.
Понеже няма перфектно колело за навсякъде, това не е подходящо за паваж /ще друса зверски/ и при минаване през трамвайни линии трябва да се внимава - трябва да се минават поне под ъгъл 45 градуса, но това важи за всички колела с тънки гуми в една или друга степен /за това в най-голяма/.
Другото колелце е на нивото на драговете, които си посочил, като скорости, но си е леко и най-важното - това е хибрид с твърда вилка за 400 лева.
Понеже на теб не ти трябва мека вилка за предимно градско каране, няма и нужда да си купуваш колело с 200 лева по - скъпо само заради вилката, която и тежи, но производителите имат интерес да добавят добавена стойност към повече и по-скъпи части. На колело с рамка, твърда вилка, педали, верига и спирачки не могат да сложат добра надценка, но както производителите гледат своя интерес, ти гледай твоя.
Има си скорости с по-хубави команди от драговете /палцови/, задната главина е на шлици. Но понеже няма пълно щастие, спиците са по групи, което за твоите килограми не е проблем. Предполагам, че има възможност за монтаж на калници.
Другите български производители крос и спринт нещо напоследък наблягат на планинските велосипеди и в момента и нямат избор от мъжки градски и хибридни велосипеди на цени до 500 лева.
Дано съм бил полезен, но все пак каквото и да избереш, няма да сбъркаш, ако почнеш да ходиш на работа с велосипед.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за колело

Мнениеот peshkin » Пет Юни 06, 2014 12:29 pm

Ако ще е нещо просто, може да се погледне и Cross Spria. Аз съм влюбен в това колело, но не ми върши работа с тези 3 скорости :)
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
peshkin
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Чет Мар 06, 2014 3:35 pm
Местоположение: Виена / Варна

Re: Съвет за колело

Мнениеот victortrt » Пет Юни 06, 2014 1:55 pm

Това също е много хубаво колело, но освен че трудно се намира, е и 600 лева. peshkin ти карал ли си го и защо мислиш че 3 вътрешни скорости няма да ти вършат работа. Това е ърбън велосипед само за асфалт и от наблюдения върху колелото на сина ми /20 цола/ 3 вътрешни скорости /на срам не на шимано/ са достатъчни за града, просто разликата между тях е голяма откъм предавателни числа, нещо като 2,4-та и 6 на шимано 7-ца /това на око/. Отделен е въпросът, че с 3 вътрешни скорости кроса не е съвсем нещо просто, а и е с 250 лева по скъп от лидера. Отделно почти не може да се намери в размер, различен от най-малкия.
Според мен за Виена това е идеален вариант, за Варна не знам, защото отдавна не съм ходил, но последно пред 2 години ми направи впечатление, че е една малка София, но извън синя и зелена зона, в смисъл, че колите са отляво и отдясно на платното и по тротоарите, а пешеходците по шосето, тоест не си е за такова колело, а 29 цолов трактор, за да сменяш асфалт с тротоар през 1 минута.
Все пак този вид велосипеди имат ниско тегло и много лек ход, затова при тях не е толкова важно с какъв каданс въртиш, за да има нужда от много предавки.
За питащия - говорим за този градски красавец http://koleloto.bg/product/344/cross-28 ... -2013.html, който обаче е с много леки и здрави гладки /много гладки/ гуми и е само за асфалт. На павета ще ти паднат пломбите, не можеш да скачаш от бордюри, а на черно няма да има никакво сцепление.
Това също е вариант, ако се намери - http://koleloto.bg/product/333/cross-28 ... -2013.html, тъй като е хибрид /би трябвало да може да се кара оф роуд, но лек такъв - черна пътека в парк например/ има го и в чисто градски вариант - http://koleloto.bg/product/323/cross-28 ... -2013.html и то с динамо-главина.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за колело

Мнениеот peshkin » Пет Юни 06, 2014 6:25 pm

Във Варна положението от години си е "лунен пейзаж". Но аз и за Виена избрах 29", но в по-горен ценови клас (Scott Scale 960), тъй като и тук не е съвсем равно. Иначе такъв тип превключване съм ползвал само на колело от типа bike sharing, което тежи има-няма 20кг (пак беше Nexus 3).
По темата: знам, че Spria е над обсъждания ценови клас, но не знаех, че се намира толкова трудно. А за оборудваните за града колела гласувам с 2 ръце "за". По-тежки са, но са много практични, особено ако се сложат и едни дисаги за багажника.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
peshkin
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Чет Мар 06, 2014 3:35 pm
Местоположение: Виена / Варна

Re: Съвет за колело

Мнениеот raven » Пет Юни 06, 2014 8:07 pm

Имайки предвид, че част от пътя ми минава през Борис (паваж), или ако обикалям през Красно село, определено не съм за гладки гуми, или поне така мисля.
Това, което ме кара да се колебая между моделите е дали толкова се нуждая от този преден амортисьор (понеже съм шофьор, не съм сигурен дали така се казва и при велосипедите). Иначе що се отнася до чисто визуална любов, ZX-3 pro ми хареса много. Но тъй като не разбирам от части, се чудя дали комплектовката си заслужава парите. Попринцип си харесах велосипедите първо в едно магазинче на драг на Гешов. После разгледах из нета. Като цяло възнамерявам да си взема "возилото" от физически магазин, а не от онлайн такъв.
Прочетох доста негативни коментари попринцип за ZX-3 (качество срещу цена), затова говоря за чисто визуална любов. Иначе, чисто визуално ми харесва и Аполончето на Спринт.
raven
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 4:41 pm

Re: Съвет за колело

Мнениеот Feranor » Пет Юни 06, 2014 11:24 pm

За мен няма нужда от амортисьорна вилка в града(паваж, бордюри и т.н.) и леко в гората.
Аватар
Feranor
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:33 pm

Re: Съвет за колело

Мнениеот puleto » Нед Юни 08, 2014 6:39 pm

Ами понеже дотук в темата не проявяваш ентусиазъм, а само цитираш Драг, ще ти дам един съвет. Купи си втора употреба за 100 лв. нещо дамско. Не бие на очи и с него можеш да ходиш навсякъде. Доколкото разбирам нямаш амбиции за спускач и едва ли ще караш повече от 20 км. на ден. Хубавите на Драг или която и да е фирма нови тръгват от 1000 лв. нагоре. Ако искаш читав амортисьор- става към 1800 лв.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Съвет за колело

Мнениеот victortrt » Пон Юни 09, 2014 4:29 pm

raven написа:Имайки предвид, че част от пътя ми минава през Борис (паваж), или ако обикалям през Красно село, определено не съм за гладки гуми, или поне така мисля.
Това, което ме кара да се колебая между моделите е дали толкова се нуждая от този преден амортисьор (понеже съм шофьор, не съм сигурен дали така се казва и при велосипедите). Иначе що се отнася до чисто визуална любов, ZX-3 pro ми хареса много. Но тъй като не разбирам от части, се чудя дали комплектовката си заслужава парите. Попринцип си харесах велосипедите първо в едно магазинче на драг на Гешов. После разгледах из нета. Като цяло възнамерявам да си взема "возилото" от физически магазин, а не от онлайн такъв.
Прочетох доста негативни коментари попринцип за ZX-3 (качество срещу цена), затова говоря за чисто визуална любов. Иначе, чисто визуално ми харесва и Аполончето на Спринт.


Първо, по Борис има една от най-хубавите велоалеи в София, където и с шосейка може да се кара.
Второ, защо смяташ, че по паваж рошави гуми са по-добре, всъщност ти трябват такива с голям балон.
По Гоце Делчев също има велоалея на тротоара.
Хората ти казаха, че драговете са надценени и това си е така, но като толкова ти харесва зх3 про, - вземи си го и си го карай. Не е най-разумния избор, но имаш право да се убедиш и сам в това.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 366 госта