поддръжка на FOX

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот moridinbg » Пон Юли 21, 2014 11:53 pm

По въпорса ми с това дали има някакъв ефект от спрейовете за стеншъните:
Взех да мацвам по малко green fluid с парцалче. След смяната на маслото и rebuild преди 2 месеца карах известно време без да пипам, преди няколко дни забърсах стеншъните с намазнен парцал и без да преувеличавам, разликата е потресаваща - влиза осезаемо по-леко. Карал съм почти само градско, така че маслото вътре все още си е прясно. Макар и да съм с Кашима стеншъни и SKF прахоуловители, има абсолютно осезаема разлика от процедурата с парцала. Препоръчвам! Дори да нe e с Fox Green, стандартно масло за вилки също трябва да свърши много добра работа.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Вто Юли 22, 2014 12:31 pm

moridinbg написа:Взех да мацвам по малко green fluid с парцалче..

От една година съм така ... никви спрейчета вече не ме интересуват :) То и с пръст да мацнеш 2-3-4 капки стига.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот evin » Вто Юли 22, 2014 2:19 pm

По какво се познават новите SKF семеринги?
Пише ли SKF на тях или специфична маркировка?
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Вто Юли 22, 2014 2:30 pm

evin написа:По какво се познават новите SKF семеринги?
Пише ли SKF на тях или специфична маркировка?

тц ...поне на моите не пишеше :D
Но се различават минимално като геометрия и профил от оригиналните. Вече не помня какво беше точно обаче.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот uBaH » Вто Юли 22, 2014 3:48 pm

Изображение

SKF в дясно (снимка от Мрежата)
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот moridinbg » Вто Юли 22, 2014 7:38 pm

Аз единствено по номера на частта бих могъл да ги различа.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот msniki » Сря Сеп 10, 2014 4:44 pm

Здравейте !
Четох четох и то доста за фокс-а видях как се прави профилактика и прочие.
В крайна сметка фокс 40 рц2 2010 мога ли да го сервизирам с масло Motorex fork oil 7.5 w при хидравликата и пак такова 10 w в ботушите ?
Понеже се носят едни митове за 3 масла... Но това видях че е само за въздушните вилки при тези с пружина са две както при другите вилки ?
Питам за да знам със сигурност че е така както си мисля.
Нямам такава вилка, но скоро ще имам и искам да съм подготвен като я взема да знам какво да правя.
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот ohliuv73 » Сря Сеп 24, 2014 8:00 pm

Здравейте,

Отскоро имам колело с вилка Fox Float Fit CTD 32 и шок Fox Float Fit CTD. Четейки ръководствата за потребителя за вилката и шока изпаднах в тих ужас за необходимата поддръжка (досега съм имал колело от много по-нисък клас и не съм наясно с тези важни неща). В сайта на Fox се казва, че и вилката, и шока трябва да се обслужват на всеки 30 часа (повтарям го за за пълнота). На шока трябва да му се прави "Air Sleeve Maintenance", а на вилката да се прави "Change oil in lower legs".

За шока намерих следното видео: https://www.youtube.com/watch?v=yZBiq0wuhU4
Въпросът ми тук е дали при липса на проблеми с уплътненията е достатъчно да се направи както на видеото и не трбява да се сменят самите уплътнения ? От това, което видях се използва само Fox Float Fluid и не е необходим Fox Suspension Fluid за тази операция.

За вилката намерих следното видео: https://www.youtube.com/watch?v=eh-sIrnC8xs Тук въпроса е: Трябва ли на всеки 30 часа да се прави цялата процедура с отварянето на вилката или както беше дискутирано в темата по-горе може да се смазват стеншъните с Fox Float Fluid? Ако ли пък не, тогава какво бихте ме посъветвали да правя за да си поддържам вилката в нормално техническо състояние?

Благодаря предварително на всички.
ohliuv73
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 10:11 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bio » Сря Сеп 24, 2014 9:37 pm

Здравей,
аз карам RockShox вилки и Fox шокове. Тези профилактики зависят много от интензитета на каране, от условия в които се кара, от типа каране и т.н ... и пак за мен са доста пресилени.
За вилката:
- за мен е задължително да си купиш/изработиш калник - ще си спестиш много мърсотия по стеншъните
- след всяка каране почисваш стеншъните и смазва стеншъните с масло или Brunox. накрая пак се почиства всичко от маслото.
- веднъж годишно голяма профилактика на вилката. смяна на масло в ботушите. ако има разлика в усещането (при сгъване и връщане) може да се смени и маслото в патрона.
- ако забележиш много мърсотия/гняс под прахоуловителите значи са за смяна. нормално е да са мръсни ... понеже влиза прах, но не и лайняни
- ако има луфт сменяш втулките.
За шока:
- почисване след всяко каране.
- веднъж годишно голяма профилактика на шока. смяна на масло в въждушната камера. ако има огромна промяна в усещането (при сгъване и връщане) може да се смени и маслото в шока. което е леко сложна процедура ...

отделно мразя водоструйки и пароструйки ... моя съвет е да ги избягваш.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Сря Сеп 24, 2014 11:21 pm

В добавка ... аз бих си долял масло още на новата вилка в ботушите ;)
Много го пестят фабрично. Не само фокс ... :(!:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bio » Чет Сеп 25, 2014 6:36 am

outfaced написа:В добавка ... аз бих си долял масло още на новата вилка в ботушите ;)
Много го пестят фабрично. Не само фокс ... :(!:

гадче, сега ще ме накараш да отворя чисто нова вилка :>

Някой пробвал ли е да долива масло отгоре на вилки само с прахоуловители и маслени пръстени(дунапрен)? Идеята ми е да махна пружинката и да със спринцовка с тънка иглична да подавам бавно масълце, а то да се стича надолу.

EDIT: Пробвах ... НЕ СТАВА !!!
Последна промяна bio на Чет Сеп 25, 2014 7:05 am, променена общо 1 път
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 25, 2014 6:55 am

Е без да сваляш ботушите. Само отвий от долу и долей. Аз така си правя бърза профилкатика 2-3 пъти в годината.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот ohliuv73 » Чет Сеп 25, 2014 9:09 am

@bio: Много благодаря за подробния отговор, но ми остана нещо неясно. Говориш за прах/мръсотия под прахоуловителите. Кое е прахоуловител? Дали това са семерингите от снимките по-горе в темата (питаше се за SKF семеринги и има снимка) или са друг детайл от вилката ? Ако става въпрос за тях, тогава не ми е ясно как ги проверяваш за замърсяване, само на око или се налага да се демонтират/измъкват от леглата си ...
ohliuv73
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 10:11 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vpravov » Чет Сеп 25, 2014 11:47 am

bio написа:Някой пробвал ли е да долива масло отгоре на вилки само с прахоуловители и маслени пръстени(дунапрен)

http://service.foxracingshox.com/consum ... _Clean.htm
Тази процедура я правя от време-навреме, като си и доливам масло отгоре, докато дунапренчето е вдигнато. Малко бавно се стича в ботуша, ама пак е по-мързеливо от доливането от долу.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот evin » Чет Сеп 25, 2014 12:41 pm

А колко мл доливате и не е ли малко рисково на око, без да се знае колко мл има вътре налични?
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 25, 2014 2:27 pm

evin написа:А колко мл доливате и не е ли малко рисково на око, без да се знае колко мл има вътре налични?

Е малко опит си трябва и да си познаваш хардуера все пак. То и от вилка до вилка има разлика и от ботуш до ботуш понякога. Мен единия ми ботуш пресъхваше доста по бързо от другия. Т.е. единия имаше нужда на 4-5 месеца да се долива, другия почти не. Въпрос на съвсем малки разлики в уплътненията примерно.
Освен това специално фокс предписват ужасно малко масло. Винаги съм слагал повече.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bio » Чет Сеп 25, 2014 3:39 pm

@vpravov мерси много ... много, но засега ще се въздържа от тази процедура. ще си сипя отдолу.

ohliuv73 написа:@bio: Много благодаря за подробния отговор, но ми остана нещо неясно. Говориш за прах/мръсотия под прахоуловителите. Кое е прахоуловител? Дали това са семерингите от снимките по-горе в темата (питаше се за SKF семеринги и има снимка) или са друг детайл от вилката ? Ако става въпрос за тях, тогава не ми е ясно как ги проверяваш за замърсяване, само на око или се налага да се демонтират/измъкват от леглата си ...

да, точно тези семеринги ... имам предвид. ама понеже при open bath вилките и някои други има отделно ... dust seal и oil seal. при мен този е просто dust seal.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот radeviq » Чет Сеп 25, 2014 6:01 pm

До сега не съм се заглеждал, но и не помня да съм мяркал из София да се продава Fox Fliud (малката разфасовка) или бъркам ..?
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот compira » Чет Сеп 25, 2014 6:31 pm

radeviq написа:До сега не съм се заглеждал, но и не помня да съм мяркал из София да се продава Fox Fliud (малката разфасовка) или бъркам ..?


За какво ти е от София да се взима... има ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fox-Float-5cc ... 35d2ba11ee

или по-изгодното:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fox-Float-Flu ... 5410792f40

Добавяш и 2 лева до BG и готово.
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот radeviq » Чет Сеп 25, 2014 6:36 pm

Една малка разфасовка преди Черни връх, пък че ще си поръчам голямото тубе след като видях тази операция е вече ясно и неизбежно :agree:
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Ozzie » Съб Окт 25, 2014 1:11 pm

Мнението ми не е конкретно свързано с вилките на FOX, а е по- скоро към собствениците на амортисьори FLOAT RP2 (вероятно и RP23):
Проверявайте затягането на врътките за разните настройки, най- вече за заключването, като най- външна. При мен се стигна до тук:
DSCN1409_cr.jpg
(1.2 MiB) 384 пъти


Добре, че се случи при разтоварване на велосипеда, а не при каране, та сега си я държа на сигурно в кутията с инструменти и принадлежности.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот antonpc » Пон Дек 15, 2014 11:17 pm

Thank You, Bicycle :) “It is not the mountain we conquer but ourselves.” ~ Edmund Hillary / FunKyBikers
Аватар
antonpc
 
Мнения: 269
Рейтинг: 1551
Регистриран на: Пон Яну 24, 2011 8:23 am
Местоположение: Абсурдистан, София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот msniki » Съб Яну 17, 2015 11:28 pm

Малко ще повдигна темата от прахта.
Някой може ли да ми каже дали Моторекс масло ще замени и 2-те масла при фокс 40 рц2 2010 г ?
Идеята е моторекс 10 W да замени това маслата в хидравликата и в ботушите.
Също какво мислите за Repsol fork oil 10 w. Съвместимо ли е ?
До сега само с такова съм работил и съм доволен от резултата.

Понеже виждам че за хидравликата е червено фокс масло.
За ботушите е зелено фокс масло .
Тези цветове за какво са ? Имат ли разлика маслата им ?
Това което намерих като чета, е че просто за разграничаване кое масло за къде е, но нямали съществена разлика.
Това така ли е ?
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот compira » Нед Яну 18, 2015 10:36 am

Цветовете са до известна степен са за различаване на вискозитета им. Зеленото е 10W, червеното е 5W (въпреки че пишат 10W, но синтетично!!!), а синьото въпреки че не пише за мен е 20W. Аз ги ползвам не само за FOX. С RS съм и за хидравликата му слагам зеленото, а за ботушите по равно зелено и синьо. За FOX-са е малко по-различно. Като правих профилактика на един VAN 36 R и със зеленото нещо не се получи добре и с момчето на което беше взехме червеното и заспа. За ботушите пак смесено въпреки, че дават зелено. Просто това синьото кара всички (дори обикновен XCM става неузнаваем) вилки и шокове да се движат мвого леко и мазно :) Явно има някакви доста доволни добавки.
Знам, че сега ще кажете за цената, но като се направи партия с някой за големите разфасовки става добре и имаш за години хубави масла за всички вилки!
Ето и актуални цени:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fox-suspensio ... 19d447eead
http://www.ebay.co.uk/itm/Fox-suspensio ... 25932e81bb
http://www.ebay.co.uk/itm/Fox-Float-Flu ... 35dea2dcf5
Добавяте 1,50 лв за доставка до BG и готово.
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот MAN6 » Нед Яну 18, 2015 2:01 pm

Че те маслата и от местния дистрибутор излизат толкова. :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Нед Яну 18, 2015 2:10 pm

За ботушите пак смесено въпреки, че дават зелено. Просто това синьото кара всички (дори обикновен XCM става неузнаваем) вилки и шокове да се движат мвого леко и мазно :) Явно има някакви доста доволни добавки.

Синьо слагам само в шока ... за вилка вискозитета ми се чини малко голям и имам опасения, че няма да маже качествено. Виж това със смесването си струва да се пробва :agree:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот msniki » Нед Яну 18, 2015 10:19 pm

Благодаря за помощта.
НО не ми се дават толкова пари за масла.
Та на другият ми въпрос :
Motorex или Repsol биха ли заместили фокс маслото ?
Поне до колкото можах да чуя, моторекс-а замества фокс маслата.
Като качества били идентични.
Даже в Драг зоне така ги правили, от техен клиент така дочух.
Какво ще кажете Моторекс-а ще стане ли успешен заместител или ?
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот moridinbg » Пон Яну 19, 2015 12:41 pm

Или пробвай, или намери реалните цифри за вискозитета и сравни - http://www.peterverdone.com/wiki/index. ... sion_Fluid
Червеният фокс е брандиран Silkolene Pro RSF 10w, зеленият фокс е Torco смеска специално за тях и не се продава като нормално масло. От няколко месеца вече има и златен фокс...
Зеленият е за смазване на стеншъните, няма игра в дампера и си доста свободен да ползваш алтернативи. Ето какво казва LoCo от http://www.locotuning.co.uk:
LoCo написа:Any 'big name' Fully synthetic oil such as Motul, Castrol, silkonlene e.t.c 10wt will be fine for lubrication and damping.
We use Motul Factoryline, which is IMO the best quality available without being really exspensive.

so LoCo you use the motul 10w in the sealed rc2 damper aswell?

LoCo написа:Depends on weight of rider but yes generally.


Като цяло в ботушите искаш по-"смазващо" масло от хидравличното.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот zero knowledge » Пон Яну 19, 2015 3:31 pm

Моторекс са далеч от маслата, които ползват Фокс и нещата не опират само до вискозитет, а и до химия.

Червеното е Silkolene Pro RSF 10w. Отлично масло за патрони и шокове, но с не толкова добри мазителни качества и не се препоръчва за отворени бани и за смазване на ботуши. Преди време лесно се намираше в България за под 30 лева, но беше оценено от малко хора.

Зеленото не помня къде се правеше, но го няма същото масло с друг етикет. Може би най-доброто масло за мазане на ботуши, за това се ползва и за други вилки, не само фокс. Опити за замяна с други (fork oil) масла често имат незадоволителни резултати. Разходът му е малък и за това сравнително по-високата цена не е чак толкова висока. Ако толкова държиш на заместители - търси какво ползват някои хора в RM за мазане на ботушите.

Малка корекция само ^^^ - Motul Factoryline е с нисък вискозитетен индекс и не е удачен за патрони и шокове.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот msniki » Пон Фев 16, 2015 2:38 pm

moridinbg написа:Или пробвай, или намери реалните цифри за вискозитета и сравни - http://www.peterverdone.com/wiki/index. ... sion_Fluid
Червеният фокс е брандиран Silkolene Pro RSF 10w, зеленият фокс е Torco смеска специално за тях и не се продава като нормално масло. От няколко месеца вече има и златен фокс...
Зеленият е за смазване на стеншъните, няма игра в дампера и си доста свободен да ползваш алтернативи. Ето какво казва LoCo от http://www.locotuning.co.uk:
LoCo написа:Any 'big name' Fully synthetic oil such as Motul, Castrol, silkonlene e.t.c 10wt will be fine for lubrication and damping.
We use Motul Factoryline, which is IMO the best quality available without being really exspensive.

so LoCo you use the motul 10w in the sealed rc2 damper aswell?

LoCo написа:Depends on weight of rider but yes generally.


Като цяло в ботушите искаш по-"смазващо" масло от хидравличното.

След доста търсене изнамерих това най евтино :
http://olx.bg/maslo-za-amortisori-motul-fork-oil-expert-10w-5w-15w-1l-i21803385
Та това ще стане предполагам за хидравликата и за смазване ?
Не карам почти фокс-а ми и затова сега се разтърсих.
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта