Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот reimax » Пет Юли 25, 2014 11:07 pm

Здравейте, колеги от скоро съм горд притежател на велосипед cross grx8. Колелото е оборудвано с xидравлични дискови спирачки tektro! Въпроса ми е следния.... тъй като до сега съм карал велосипед със спирачки тип V-btake и въобще не съм запознат как се обслужват спирачки от този род, искам да разбера как да определям спирачната им сила, понеже след като го покараx известно време ( около 3-4 дни ) явно жилата са се разxлабили леко и не спира достатъно ;) благодаря ви предварително ;)
reimax
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 20, 2014 9:05 am

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот Ozzie » Пет Юли 25, 2014 11:59 pm

Последно - механични или хидравлични са спирачките ти?
Понеже хидравличните нямат жило което да се отпусне....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот reimax » Съб Юли 26, 2014 2:44 am

Аxa ясно, ами xидравлични са ;) . Значи в упътването на велосипеда общо взето пише всичка за подръжката, но нищо по този въпрос. Там е обяснено, че е възможно леко шумене първите дни докато се разработят е пише че може леко да се отпуснат. Аз не живея в голям областен град и нямям възможност да отскачам за такива дребни детайли до сервиз така ме ако може да помогнете ще ви бъда силно признателен! :) Също така явно отпред ресьора е от различна фирма, защото е с различно упътване, което от своя страна е изцяло на чужди езици. Интересува ме как да регулирам твърдоста на ресьора- да речем когато съм в планината да е по-чувствителен на натиск, а в градски условия да е по-твърд. Има си отбелязано там + и -, но не ми става ясно или поне не мога да открия значителна разлика дали когато въртя към +са чувствителността намалява или се овеличава ! :(
reimax
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 20, 2014 9:05 am

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот floydogi » Съб Юли 26, 2014 6:36 am

Спирачките би следвало да хващат по-добре в процеса на напасване на накладките. Нямам идея защо при теб е обратното - да не си омазнил дисковете с нещо без да искаш? Малко вероятно, но възможно е да са глътнали въздух - това се оправя с обезвъздушаване.
Вилката става по-твърда, когато въртиш на +.
Успех!
floydogi
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Мар 05, 2014 6:09 am

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот reimax » Нед Юли 27, 2014 10:32 am

Благодаря ти ! А как по-точно става обезвъздушаването?
От долу или от горе от лостчето ? Или по точно имам доста голям xoд на самото лостче! Исками се да е по-малък, за да може по-бързо да реагират. Упътването явно е универсално, защото има указания за всички спирачни системи, но специално за xидравликата информацията е доста посна, а не ми се иска да пипам неподготвен. Някой неща си ги обеснявам, но предпочитам да изчакам съвет от някой вещ и по-подготвен, за да не стане фал! Поздрави :)
reimax
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 20, 2014 9:05 am

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот autosvet » Нед Юли 27, 2014 3:05 pm

За кой модел на Тектро точно става въпрос? По принцип хидравликите имат по един винт на лостчето който леко му увеличава хода намира се някъде около шарнира на лостчето.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот V.Georgiev » Пон Юли 28, 2014 8:46 pm

Обезвъздушава се от апарата, към лоста, само ти трябва подходящ кит!

Ето ти и клипче: https://www.youtube.com/watch?v=LhKKe6av-0U

На лостчето има едно малко болтче 6то грамено то със неговото затягане ти определя хода на лоста и твърдостта на натискане!

Ето и от Русия видео https://www.youtube.com/watch?v=MpQrJoYGYps :D
Изображение
Аватар
V.Georgiev
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 11, 2013 9:19 am
Местоположение: София/Димитровград

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот reimax » Сря Авг 06, 2014 1:35 pm

Благодаря за видията :beer: , ами значи на самите спирачки пише Tektro twinpiston и сериен номер ли е незнам какво е - 1310198 и 0-004Т4 :crap: . Появи се от скоро и друг проблем. Значи като цяло съм му навъртял около 50-55 км и на около 30 км. се появи едно тракане или по точно бих го определил като хрупане когато се упражни контролиран натиск, значи когато здраво ги натисна реакцията е мигновена естествено няма приплъзване или нещо което да ми дава основание да смятам, че има някакво омазняване, също така няма и това хрупане, но когато ги натискам плавно започва да се появява. В началото това нещо го нямаше...., а също така ми направи впечатление, че когато го кара приятелката ми ( която тежи около 48км.) самото хрупане се чува по-малко, а също така, не само от теглото, но и от скоростта се увеличава силата на хрупането!!! :dontknow: Аз тежа 85 км и когато се движа с висока скорост и започвам да спирам плавно се чува сериозно : :smash: ! Благодаря предварително, момчета ! :praying: :agree:
reimax
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 20, 2014 9:05 am

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот divj » Нед Авг 10, 2014 7:24 pm

Карам същия cross grx8 29", вече е на 1000км. Хрупането се появи първите 100км и аз се усъмних за хлабави спици. Като го занесох за регулиране на спиците ми показаха роторите с прозорци като на панелен апартамент. Големи са почти колкото накладките и те щракат при спиране. Не съм виждал друг модел ротор с работна повърхност по-малка от перфорациите.
divj
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 2:53 pm

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пон Авг 11, 2014 1:17 am

И аз съм кат при вас. Обаче. Спирачките тракат когато нагладките ударят ротора. Мисле че товаа е нормално когато натискаш спирачките аргесивно и рязко.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот Vorac » Вто Авг 19, 2014 5:16 pm

Леко тракане има и при моят GRX9. Спирачките и дисковете са шимански. Всъщност намирам звука за доста приятен - чувам, че спирам, един вид :D

Относно многото ход на лостчето. Колко точно много ход е. Мисля, че нормлано към 25% от крайно положение до притиснати до гриповете да е хода. И се увеличава когато има въздух в системата, ама това би трябвало да се случи след 1-2 години.

Това болтче, за което се говори, е reach adjust. То не променя хода, а отдалечава или приближава позицията на лостчето в покой до кормилото. Т.е. ако наистина имаш въздух в спирачките, и като ги стиснеш ти опират в гриповете или пръстите преди да си спрял, нижеш да го натегнеш да се отдалечи лостчето като временно решение, докато бъдат обезвъздушени. "Оригиналното" предназначение на това болтче е (и се предполага, че никой не кара със спирачки с въздух) да си настроиш лостчето според дължината на пръстите - дали да е далече или близо.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот neddelev » Вто Сеп 02, 2014 8:56 am

Момчета,проблема при ТЕКТРО за хрупането и скърцането е всеобщ.Мисля,че там оправия няма,писал съм и в други теми по тези спирачки,единственото решение което съм намерил е да извадя накладките и леко да ги загладя със шкурка,скърцането спира за около двайсетина километра и пак почва,явно самите накладки на тази марка спирачки са ялови!
neddelev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 11:44 am
Местоположение: Димитровград

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот damon » Вто Сеп 02, 2014 2:34 pm

V.Georgiev написа:На лостчето има едно малко болтче 6то грамено то със неговото затягане ти определя хода на лоста и твърдостта на натискане!


От това болтче се променя само положението на лостчето по-близо или по-далеч от дръжката. Просто хората имат различно дълги пръсти, и оттам си го настройваш да ти е удобно. Няма никакво друго отношение към функцианалността на спирачката като твърдост на натискане, контактна точка и т.н. - за да се промени усилието за натискане, трябва да измениш положението на оста на лоста спрямо буталото, но няма нито една спирчка с такава настройка.
damon
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1445
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 4:09 pm

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот Insight » Вто Сеп 02, 2014 3:30 pm

damon написа:
V.Georgiev написа:На лостчето има едно малко болтче 6то грамено то със неговото затягане ти определя хода на лоста и твърдостта на натискане!


От това болтче се променя само положението на лостчето по-близо или по-далеч от дръжката. Просто хората имат различно дълги пръсти, и оттам си го настройваш да ти е удобно. Няма никакво друго отношение към функцианалността на спирачката като твърдост на натискане, [b]контактна точка[/b] и т.н. - за да се промени усилието за натискане, трябва да измениш положението на оста на лоста спрямо буталото, но няма нито една спирчка с такава настройка.


Доста точно, освен в червената болдната част.... променяйки положението на лостчето, чрез дължината на връзката към буталото, реално променяш и контактната точка на спирачката.... като твърдението ми е вярно, ако "контактна точка" е точката на лостчето спрямо "дръжката", при която спирачката започва да работи.

Какво разбираш под "контактна точка"?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Как се регулират xидравлични дискови спирачки тектро

Мнениеот damon » Вто Сеп 02, 2014 4:02 pm

Insight написа:Доста точно, освен в червената болдната част.... променяйки положението на лостчето, чрез дължината на връзката към буталото, реално променяш и контактната точка на спирачката.... като твърдението ми е вярно, ако "контактна точка" е точката на лостчето спрямо "дръжката", при която спирачката започва да работи.


Точно това имам предвид - bite point май му казват английскоговорящите също. Това е моментът в който накладките започват да опират в диска. Иначе да, контактната точка естествено се променя по-близо или по-далеч от дръжката също, при промяна на положенето на лостчето, по-скоро съм го написал неясно - исках да кажа, че от този винт не може да промениш нищо основно на спирачките, като да речем, да намалиш свободния ход на лостчето преди да почне да хваща спирачката ("свободния ход" на спирачката), да не говорим пък за "твърдост на натискане". То служи единствено механично да мърда лостчето по-напред или назад до дръжката.
damon
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1445
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 4:09 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта