RAM XC 2

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пет Авг 08, 2014 8:37 am

Може ли някой да ми каже подробно каква поддръжка е необходима за това колело най-вече ме интересува трябва ли да се смазват амортисьорите и трябва ли да се чистят като се напрашат, с какво и как защото ми казаха различни неща и не съм много наясно. И ако някой се сети ми е полезна всякаква друга информация.
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот Telepatok » Пет Авг 08, 2014 9:06 am

Като начало може да видиш това видео, в което се показва как се почиства едно колело с пълно окачване:
https://www.youtube.com/watch?v=wadJMR4PvMA

Ако го чистиш редовно по показания начин, това ти е 90% от поддръжката.
След това е важно да смажеш движещите части (движението, вилката, шока). Също е показано на видеото.

На въздушните амортисьори трябва да се проверява налягането периодично.
Ако си останал с ниско налягане в задния шок например, може докато караш да го сгънеш максимално и да удариш буталото в горната част.
От това буталото може да се изкриви и да спре да уплътнява. Виждал съм го лично и шока е за боклука.

Прочети също така статиите в секцията "Специализирано" тук на сайта.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пет Авг 08, 2014 9:29 am

Много благодаря, може ли само да ми обясниш и как се проверява налягането. И дали е нормално веригата да трака в началото, когато е включена 3 отпред и 1 отзад примерно.
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Авг 08, 2014 10:09 am

Като се спускаш качвай отзад на по голям венец за да не трака толкова. Струва си и да инвестираш или сам да си направиш протектор за рамката, ако нямаш против драскотини от веригата де.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пет Авг 08, 2014 10:39 am

Благодаря, случвало ми се е също да трака доста и докато въртя това дали е проблем или не? (когато съм на разделечени скорости както казах по-горе)
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пет Авг 08, 2014 10:56 am

И след като изгледах клипа не видях никъде да смазва амортисьорите това не е ли необходимо?
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот Telepatok » Пет Авг 08, 2014 2:04 pm

Първо, относно налягането - най-добре е да го проверяваш периодично в сервиз. Ако не - може да си купиш специална помпа за вилки и шокове която е снабдена с манометър. В никакъв случай не се помпа с компресор на бензиностанция например. Всяка вилка/шок си има определено налягане според килограмите на ездача. Пише ги в книжката или страницата на производителя.

Второ, за смазването - да. Винаги след почистване със сапун/обезмаслител трябва да се смажат стеншъните (горните тръби) на вилката и буталото на шока. Най-добре със някакво тънко масълце, силиконово примерно или специално за вилки. Маслата за верига не са най-добрия вариант. Поправете ме ако бъркам.

Трето за скоростите. Никога недей да включваш на крайните предавки така че веригата да е кръстосана. Това ще доведе неминуемо до повреда на цялата скоростна система и по-бързо износване. Когато спускаш избери предавки на които веригата е по-опъната, но няма нужда да е чак 3 отпред и 1 отзад. Това си е overkill... Мен ми върши работа и 2 отпред + 2 отзад.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: RAM XC 2

Мнениеот hitar_potter » Пет Авг 08, 2014 6:08 pm

vanka511 написа:Благодаря, случвало ми се е също да трака доста и докато въртя това дали е проблем или не? (когато съм на разделечени скорости както казах по-горе)

Както каза колегата по-горе, такива крайни положения не се използват. Нормално е да трака, не е предвидено да се кара така, просто.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пет Авг 15, 2014 6:34 pm

Благодаря
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Нед Авг 17, 2014 12:47 pm

Може ли мнение за това http://www.ustrem-bg.com/shop/oils/368- ... e-tf2.html
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот GF » Нед Авг 17, 2014 12:57 pm

vanka511 написа:Може ли мнение за това http://www.ustrem-bg.com/shop/oils/368- ... e-tf2.html


:agree:
GF
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Окт 15, 2010 9:37 am
Местоположение: Пловдив

Re: RAM XC 2

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Нед Авг 17, 2014 1:31 pm

На мен ми излиза че нямам достъп от България...в български сайт...Тия верно ли?
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот Ozzie » Нед Авг 17, 2014 1:48 pm

Проблема явно е в твоя телевизор. :8D: :lol:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: RAM XC 2

Мнениеот vanka511 » Пон Авг 18, 2014 7:13 pm

Няма значение вече си взех
vanka511
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 24, 2013 1:56 pm

Re: RAM XC 2

Мнениеот Vorac » Сря Авг 20, 2014 12:19 pm

Telepatok написа:Второ, за смазването - да. Винаги след почистване със сапун/обезмаслител трябва да се смажат стеншъните (горните тръби) на вилката и буталото на шока. Най-добре със някакво тънко масълце, силиконово примерно или специално за вилки. Маслата за верига не са най-добрия вариант. Поправете ме ако бъркам.


1. Чистиш стеншъните и уплътнителите.
2. Смазваш стеншъните и уплътнителите.
3. Скачаш няколко пъти зверски върху кормилото/седалката, за да влезе маслото навътре.
4. Изчистваш отново стеншъните и уплътнителите с парцал, за да не са мазни и да не привлизат прахоляк.

Това правя аз. Методът, който ми препооръчаха от Драг на България е с отверка да се открехват гумените уплътнители и там да се капва масълце.

Това казано, според мен това клипче е адски педантично - верига, амортисьори и, след сериозна кал - дерайльори. За какво ти е да ти блестят главините??
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта