Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Чет Ное 12, 2009 5:24 pm

Здравейте! От два месеца посещавам форума и се образовам :agree: Дойде време да задам първи въпрос тук :blush: ... та смених си задния дерайльор tourney с Alivio (показани на снимките). Въпроса ми е трябва ли да сменя дължината на бронята в този участък (от винтчето за регулиране на опънна на жилото до ушенцето на задния триъгълник):

Изображение

... въпроса ми е защото tourney - то има ето тази джаджа:

Изображение

... а Alivio-то някак си ми изглежда по-късо в тази си част:

Изображение

Мисълта ми е дали няма да е пракалено "опъната" бронята и да попречи за нормалната работа на скоростите... :dontknow:

Извинявам се ако темата се препокрива с други, но неуспях да намеря конкретна информация за проблема ми.

Благодаря предварително :wavey:
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот dudelgrincen » Чет Ное 12, 2009 5:51 pm

според снимките разликата при въпросните накрайници като дължина е съвсем малка.Ъгъла е различен, но той оказва малко влияние.
2-3см броня (пък даже и пет) в повече няма да затруднят движението на жилото ама никак-особено това на скоростите.Така, че нямай грижи ;).Ако искаш по-малко съпротивление вземи си Jagwire кевларена броня -цената и е между 5 и 10 лв за метър в зависимост от кой магазин я купиш.
Надявам се да съм ти помогнал :) (ако съм те разбрал правилно).
ПП
и бронята трябва да си е опъната за да се движи гладко жилото-не нагъната
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот Alpina » Чет Ное 12, 2009 6:15 pm

Да, ще трябва да смениш бронята с доста по-дълга, подари различния ъгъл под който трябва да влезне и дъгата, която ще направи заради това.
Трябва да изглежда горе-долу така http://www.kilgrewscycles.ie/graphics/atb/trek4300_disc.jpg
Ако намаш нужните инструменти просто отиди в някой сервиз, за да ти премерят колко трябва и да ти я направят...

dudelgrincen, с добро - спри!
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Чет Ное 12, 2009 6:37 pm

@ Alpina - :wavey: благодаря за отговора. За мое огромно съжаление съм вързан в дълбоката провинция до пролетта :crap: , та наличието на свестен сервиз е само мечта. Предполагам, че ще успея да преценя правилно (или поне да се надявам, че ще мога) въпросната дължина и в удобен момент да ида в най-близкия сервиз (във Враца :banghead: ) да ми я направят (без да се налага, да нося байка)...
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот SeSSion » Чет Ное 12, 2009 6:42 pm

Ако искаш си купи това http://www.ridespot.net/product_info.ph ... cts_id=102

Плюсовете са:
1. По- добро движение на жилото.
2. Няма нужда да удължаваш бронята.

Минуси:
1. 19лв.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот Ozzie » Чет Ное 12, 2009 7:13 pm

5roff написа:Предполагам, че ще успея да преценя правилно (или поне да се надявам, че ще мога) въпросната дължина...

Имаше едно много хубаво PDF-че на Шимано, колко трябва да е дължината на въпросната броня, в зависимост от това дали жилото минава по стойките на седалковата тръба или по стойките за веригата.
Ама нещо не мога да го намеря в момента. :boggled:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Чет Ное 12, 2009 7:26 pm

Ozzie


Ще съм задължен ако го намериш... :bowdown:

Има ли някакво основно правило за определянето на тази дължина?
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bikerider » Чет Ное 12, 2009 8:37 pm

Правилото е да няма чупки в бронята, тоест на новия ти обтегач бронята трябва да опише едно голямо ухо, но ухото определено предизвиква повече триене и проблеми, когато жилото е зацапано.

dudelgrincen написа:Ако искаш по-малко съпротивление вземи си Jagwire кевларена броня


Наистина, по-добре спри да пишеш глупости.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Чет Ное 12, 2009 8:51 pm

bikerider написа:... но ухото определено предизвиква повече триене и проблеми, когато жилото е зацапано.


т.е. да те разбирам, че със смяната на бронята е препорачителна и смяната на жилото?...
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот ico 1 » Чет Ное 12, 2009 10:20 pm

Да, а и след като смениш бронята, жилото най-вероятно ще се окаже късо.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот dudelgrincen » Пет Ное 13, 2009 11:04 am

dudelgrincen, с добро - спри!

ОК-ама минуса добро ли е -няма да протестирам щом така си решил-ама поне не казвай че е добро :look: :)
и освен това съм писал
бронята трябва да си е опъната за да се движи гладко жилото-НЕ нагъната

мисля че това е достатъчно ясно за да разбере човека какво да прави.Обикновенно поризводителите на велосипеди (тези които ги сглобяват де) оставят премного броня-така че обикновенно не е нужно да удължаваш жила и брони след смяна на torney.Все пак най-добре щеше да е да има снимка на новия дерайльор както е поставен на велосипеда-за да се види как е положението с бронята.
Бронята трябва да е опъната под колкото се може по близък ъгъл до изправения без да има чупки.
Ето и саморъчно нарисувана схема за по ясно

primer.JPG
primer.JPG (30.74 KiB) Прегледано 1766 пъти


и сега какво
Наистина, по-добре спри да пишеш глупости.

има броня за скорости Jagwire :roll2:
вярно че хората си карат с такива за по 50 стотинки и купуват кевларени само за спирачките,ама чак да ги няма :D -или пък да не вършат работа :bowdown: .Станно!

пък който иска перфектно превключване има Di2
има и хидравлични дерайльори.Само пари да има ;)
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bikerider » Пет Ное 13, 2009 11:18 am

dudelgrincen, щом държиш - моля.

dudelgrincen написа:Ако искаш по-малко съпротивление вземи си Jagwire кевларена броня

Хайде сега моля, след като ни разясни, че по света има разни марки брони да обясниш защо ТОЧНО броните Jagwire имат по-малко "съпротивление" и защо човек трябва да си купува такава броня за предавките? Кое точно помага да има по-малко "съпротивление"... ? Бронята ли?

Можеш ли да обясниш?

Еdit: за да ти спестя въпроси веднага ще ти обясня защо говориш глупости - защото именно заради кевларената оплетка бронята се огъва осезаемо по-малко от евтините и/или скъпите брони. Което автоматично увеличава ухото поне с 25%.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bio » Пет Ное 13, 2009 12:36 pm

dudelgrincen написа:има и хидравлични дерайльори.Само пари да има ;)

много бих искал да видя такъв .... може ли линк ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот nikolce » Пет Ное 13, 2009 12:49 pm

:offtopic: извинявам се:

5rot, a start-up company around Christoph Muthers from Germany has done a well job of constructing a fully functional and well developed shifting system for mountain bikes. The shifting is nearly frictionless, light, and performs with perfect accuracy. This hydraulic shifting system costs about 1500 Euro (approx. $2000).


http://www.leichtbau-konfigurator.de/fi ... werk_1.jpg
Аватар
nikolce
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1358
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 8:10 am

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 13, 2009 2:07 pm

Благодаря за активността по темата :beer: От скромните ми познания и с примера на
Alpina написа:Трябва да изглежда горе-долу така http://www.kilgrewscycles.ie/graphics/atb/trek4300_disc.jpg
...
определено смятам, че удължаването на бронята е задължително, а от тук реших да сменя не само въпросната част, ами цялата броня заедно с жилото (за да не се получи както прочетох в подомна тема "... нов бърдак със стари к**ви").
Попрочетох доста от темите за жила и брони, но повечето са за спирачки... та ако мога да си позволя да попитам за скоростите ми, като какви марки да търся (ако е възможно он-лайн магазин :erm: ). В Дими Байк има само едно предложение и то без броня :popcorn:

Поздрави!
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bikerider » Пет Ное 13, 2009 2:53 pm

Всичко, което се огъва лесно без да се пречупва ти върши работа. За кой пазар питаш - българския или и чуждите магазини?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 13, 2009 3:20 pm

bikerider написа:Всичко, което се огъва лесно без да се пречупва ти върши работа. За кой пазар питаш - българския или и чуждите магазини?

Ами за българския... намерих това като предложение: http://www.niko-bikes.com/eshop/product_info.php?products_id=720 и http://www.niko-bikes.com/eshop/product_info.php?products_id=284
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bikerider » Пет Ное 13, 2009 3:38 pm

Аз бих взел XTR.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 13, 2009 5:59 pm

bikerider написа:Аз бих взел XTR.

:agree: така и ще направя в първият удобен случай

Благодаря за вниманието и помоща.
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот dimitariv1 » Съб Ное 14, 2009 9:09 am

SeSSion написа:Ако искаш си купи това http://www.ridespot.net/product_info.ph ... cts_id=102

Плюсовете са:
1. По- добро движение на жилото.
2. Няма нужда да удължаваш бронята.

Минуси:
1. 19лв.


За да не даваш 19 за тази джунджурийка може да пробваш с Луличка за V-brake.
Пиши на КИРИЛИЦА - БЪДИ БЪЛГАРИН ПОНЕ ЗА ЕДНА МИНУТА!!!
Аз НЕ чета мнения на латиница, а ти ?!
Гледай Спорт Онлайн
Аватар
dimitariv1
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2008 4:22 pm

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bikerider » Съб Ное 14, 2009 10:25 am

И преди е коментирано - има смисъл само за цяла броня и за спускане. За въртене на практика няма смисъл, не и на тази цена.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Чет Ное 26, 2009 7:39 pm

Здравейте хора... след дългото чакане на брони и жила те вече са факт (брони шимано и жило dura-ace). След монтирането на задния дерайльор и раглажа (по съвети от http://www.mtb-bg.com/index.php/special/repair/286-repair009 ) излезна следният проблем- немога да изпълня последната точка от наръчника, а именно
7.(за дерайльори top-normal)* Ограничаването на хода на дерайльора не е достатъчно. Преместете веригата отново на най-малък венец отзад и най-голям отпред. Завъртете педалите и вижте дали няма шумове, прескачане на веригата и т.н. Започнете да въртите регулатора за опън на жилото обратно на часовника с по 1/4 оборот. След всяко завъртане пробвайте с един-два оборота на курбелите. Целта е да опънете жилото толкова, че веригата да започне да прави опити да се качи на следващия венец, при което ще чувате и леко тракане или цъкане. Когато достигнете този момент, завъртете регулатора за опън по часовниковата стрелка, пак на части от по 1/4 оборот. Когато отпуснете жилото толкова, че шумът да изчезне, настройката е готова. Разбира се, трябва да се уверите в това и чрез практически тест.


Веригата постоянно се опитва да се качи на следващия венец :V: Играх се около 30 мин само с този регулатор на опън-а, но нестава... Разбирам, че проблемите могат да са много (особено след като компонентите не са чисто нови), но все пак реших да Ви питам (пък дано помогнете :praying: )

Компонентите ги купих от колега във форума (като ми беше подтвърдено от него,че работят), а те са: дерайльор- Аливио (като този на снимката в първият пост), Касета- Шимано 8-ца (не и знам модела точно), верига- тя е била заедно с другите два компонента на Drag ZX5.
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот SeSSion » Чет Ное 26, 2009 11:16 pm

Може да ти е криво рамото на дерайльора, пробвай да го изправиш. На мен ми се беше случило и като карах на втория венец постяно искаше да се качи на първия, но дръпнах малко рамото навън и се оправи :agree: .


П.П. Не го дърпай с всички сили,а само колкото леко да се изправи.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот trix » Чет Ное 26, 2009 11:23 pm

"Разбира се, трябва да се уверите в това и чрез практически тест."
наблегни на това .Качи задното колело на един стол като го подпреш за гайката на главината на ръба на стола,с едната ръка въртиш курбела а с другата
превключваш скоростите.Значение оказва и дали веригата е чиста и смазана.С тези компоненти може да се постигне гладко превключване на скоростите(с torney не може)
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 27, 2009 10:46 am

Здравейте отново :^:

Мисля че останових проблема от какво е :idea: (от този наръчник: http://www.mtb-bg.com/index.php/special/repair/290-repair011 ), та да Ви питам и Вас- мисля, че веригата е прекалено къса (т.е. тя е адски къса защото при комбинация от най-голямо зъбно колело при курбела и най-голямо в касетата дерайльора е много опънат), та въпроста ми е дали е възможен горе посоченият проблем да е от късата верига (разбира се аз ще я сменя :D )?
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bio » Пет Ное 27, 2009 11:42 am

5roff написа:Здравейте отново :^:

Мисля че останових проблема от какво е :idea: (от този наръчник: http://www.mtb-bg.com/index.php/special/repair/290-repair011 ), та да Ви питам и Вас- мисля, че веригата е прекалено къса (т.е. тя е адски къса защото при комбинация от най-голямо зъбно колело при курбела и най-голямо в касетата дерайльора е много опънат), та въпроста ми е дали е възможен горе посоченият проблем да е от късата верига (разбира се аз ще я сменя :D )?

за мен проблема не е във веригата, тя може да причини проблеми главно при превключването. крайните комбинации не са препоръчителни за използване имам предвид най-голям опред и най-голям отзад и обратното най-малък отпред и най-малък отзад.
правилно ли си изпълнил:
4.(за дерайльори top-normal)* Превключете на най-голям венец отпред и най-малък отзад. Регулирайте максималното изнасяне на дерайльора навън чрез винта H (High). Завъртане по часовниковата стрелка преместа рамото с колелцата навътре, а обратно на часовниковата стрелка го изнася навън. Трябва да настроите дерайльора така, че при поглед отзад, двете зъбни колелца и най-малкият венец да са в една линия и веригата да е права, а не под ъгъл.

както е казал SeSSion единият вариат е да ти е изкривено самото рамо на дерайльора или самото ухо за което за захваща. откачи жилото на задния дерейльор и провери пак същото ... при необходимост отхлаби винта High, за да може да слиза към най-малкия венец. провери дали самият дерейльор застава точно под венца.
успех !!!
p.s. The Barnett's Manual of Bicycle Repair - намери си я, много е хубава и полезна тази книжка.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 27, 2009 12:20 pm

Ами мисля, че ограниченията от т.4 и т.5 (http://www.mtb-bg.com/index.php/special/repair/286-repair009) са добре:

Изображение

Изображение

... та все пак си мисля аз за веригата:

Изображение
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот Вилката » Пет Ное 27, 2009 12:47 pm

Възможно е да не си отпуснал достатъчна дължина на жилото. Това става чрез болта, описан в т.3 на упътването. А как да разбереш дали е това проблемът - навий регулаторите за опън докрай (би трябвало да имаш такива и при командата, и при обтегача) в посока часовниковата стрелка и провери опъна на жилото. Ако все още е натегнато го отпусни с 4-5 мм от присискащата пластина и болта от т.3.
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот bio » Пет Ное 27, 2009 1:09 pm

5roff
така от снимките всичко изглежда наред ... веригата се качва само от първия на втория венец или има и други аномалии? още този проблем кога се появява и при трите ли комбинации на предните венци ?
веригата не ми се струва къса, но ако желаеш може да си пресметнеш точната дължина има теми във форума.
в онзи мануал се описва следният проблем: виж приложената картинка ...
Прикачени файлове
chain.jpg
(89.94 KiB) 197 пъти
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпрос за заден дерайльор (от tourney към Alivio)

Мнениеот 5roff » Пет Ное 27, 2009 1:23 pm

Превключването е ужасно независимо на кой от венците отпред е. Местят се скоростите отзад, но е адски шумно и "щракащо". Комбинацията м/у голям преден и 2, даже 3 от големите задни е невъзможна... (дерайльора е почти изправен). В такива моменти просто проклиням факта, че няма сервиз наблизо. :bawling:

Ситуацията ми се струва, че трябва да бъде овладяна единствено от човек, който знае какво прави, а не от мен :confused:

Съжалявам ако съм Ви досадил, но Вие сте ми единствения шанс да си оправя колелото :dontknow:
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта